کلبه پتر کبیر؛ خانه سرخ سن پترزبورگ

به گزارش پیامک خنده، کلبه پتر کبیر

کلبه چوبی پتر کبیر را می توان به عنوان اولین ساختمان مسکونی در شهر سن پترزبورگ نام برد. این کلبه از برترین و قدیمی ترین جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ است. کلبه پتر کبیر نشان دهنده حال و هوای زمانی است که نخستین بار شهر سن پترزبورگ ساخته شد.

کلبه پتر کبیر؛ خانه سرخ سن پترزبورگ

در سال 1703 نجاران ارتش تنها در ظرف سه روز کلبه پتر کبیر را ساختند. این کلبه کوچک تنها 60 مترمربع مساحت داشت و طراحی آن به گونه ای بود که تنها دارای سه اتاق یعنی اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق مطالعه بود. پتر کبیر به همین مکان راضی بود چون می خواست از نزدیک ساخت و سازها را ببیند. هنوز هم بعد از گذشت این همه سال در اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق مطالعه این خانه، وسایل وی به چشم می خورد. معماری این کلبه زیبا ترکیبی از معماری های هلندی و با پنجره های بزرگ هنرمندانه و معماری سنتی سبک قرن 17 است.

در خصوص شهر سن پترزبورگ بیشتر بخوانید

برترین هتل های سن پترزبورگ را انتخاب کنید.

پتر می خواست معماری های سن پترزبورگ را به روش معماری های آن موقع اروپا بسازد ولی به خاطر این کار بودجه کافی نداشت به همین علت دستور داد که دیوارهای چوبی رنگ شوند و شبیه دیوارهای آجری باشند.

چند سال بعد پتر از آن کلبه خارج شد و کاترین همسرش دستور داد تا کلبه را محافظت نمایند. به همین علت دیوارهای بزرگ فلزی دور کلبه قرار دادند.

در طی جنگ جهانی دوم کلبه پتر کبیر اولین موزه ای بود که در سال 1944 پس از محاصره 900 روزه لنینگراد بازگشایی شد.

کلیسای سنت ایزاک؛ سمبل امپراطوری روسیه

راهنمای سفر به روسیه

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2134

به "کلبه پتر کبیر؛ خانه سرخ سن پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلبه پتر کبیر؛ خانه سرخ سن پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید