کشف سکه هایی از قرن 6 میلادی در روسیه

به گزارش پیامک خنده، باستان شناسان موسسه باستان شناسی آموزشگاه علوم روسیه از کشف یک انبار سکه در شهر باستانی فاناگوریا خبر دادند.

کشف سکه هایی از قرن 6 میلادی در روسیه

میراث آریا:این شهر به وسیله استعمارگران تیان در حدود سال 543 قبل از میلاد تاسیس شد و به یک مرکز تجارت یونانی بین سواحل مایوت ها و سرزمین های جنوب قفقاز تبدیل شد.

در دوره سوم کاوش های باستان شناسی در این منطقه، یک انبار سکه کشف شد. هنگامی که باستان شناسان درباره تخریب ناشی از آتش سوزی در این شهر باستانی تحقیق می کردند، به یک آمفورا (نوعی کوزه) برخوردند که حاوی 80 سکه مسی بود.

کاوشگران معتقدند دفن شدن این انبار می تواند با حمله ترک ها یا هون ها و آتش زدن قسمت هایی از شهر به وسیله آنان مرتبط باشد. ساختمان های مسکونی، کارخانه های فراوری نوشیدنی و ساختمان های عمومی در آتش نابود شدند و میزان زیادی خاکستر، دوده، قطعاتی از چوب سوخته و بقایای ظروف شکسته در آمفوراها یافت شدند که متعلق به قرن ششم بودند.

پروکوپیوس قیصریه ای، مورخ بیزانسی، اسم می نماید: کپا و فاناگوریا به وسیله بربرانی که در سرزمین های همسایه زندگی می کردند، غارت و نابود شدند. بعضی از کاوشگران وقایع توصیف شده به وسیله پروکوپیوس را با هون های عشایر مرتبط می دانند.

در روایتی دیگر، طبق یادداشت های پروکوپیوس، تخریب شهرهای کپا و فاناگوریا در اواسط قرن ششم رخ داد که با فرار قوم آوار به تنگه بسفر در ترکیه امروزی مصادف بود. مطلبی درباره این واقعه را می توان در کتاب تاریخ کلیسا نوشته اواگریوس اسکولاستیکوس پیدا کرد. در این کتاب گفته شده ترک ها در دهه 570 میلادی در تنگه بسفر ظاهر شدند.

ولادیمیر کوزنتسوف از آموزشگاه علوم روسیه گفت: با توجه به ترکیبات گنج، می توان معین کرد که چه پولی در بازار داخلی بسفر در قرن ششم استفاده می شده است.

با آنالیز دقیق سکه ها معین می گردد که آن ها عمدتاً استاتورهای مسی متعلق به پادشاهان بسفر در اواخر قرن سوم و اوایل قرن چهارم میلادی هستند.

آخرین ضرب سکه های بسفری در حدود سال 341 میلادی بود. با وجود این، انبوهی از استاترهای ساخته شده از آلیاژ مقرون به صرفه قیمت سرب و مس همچنان در بسفر به مدت چند قرن در گردش بودند، در حالی که نقش پول ارزشمند را طلای بیزانس بازی می کرد.

*ترجمه: آناهیتا رشیدی

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1724

به "کشف سکه هایی از قرن 6 میلادی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سکه هایی از قرن 6 میلادی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید