بهترین تفریحات و سرگرمی های استانبول

به گزارش پیامک خنده، استانبول

استانبول قطب مالی و فرهنگی کشور ترکیه می باشد. این شهر یکی از شهرهای تاریخی با آثار کهن بسیار در منطقه اوراسیا است. ویژگی منحصر به فرد استانبول قرار دریافت بین دو قاره آسیا و اروپا است، از این رو این شهر نقطه استراتژیکی در معاملات تجاری به حساب می آید. ویژگی دیگر استانبول بندری بودن آن است. در حقیقت استانبول یکی از بنادر بزرگ دریای مرمره است. استانبول در دوره های مختلف تاریخی شهر مهمی بوده از این رو آثار باستانی مربوط به دوره های مختلف از رومیان تا مسلمانان را دارا می باشد. جاذبه های توریستی فراوانی مطابق با همه سلایق در استانبول وجود دارد. با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از تفریحات و سرگرمی های استانبول آشنا کنیم.

بهترین تفریحات و سرگرمی های استانبول

کشتی های کروز از تفریحات و سرگرمی های استانبول

استانبول شهری چهار فصل است. با توجه به نزدیکی استانبول به دریا، در تابستان هوای شهر بسیار مرطوب و شرجی است. فصول بهار و پاییز آب و هوای شهر استانبول بسیار مطلوب و ایده آل می باشد، با اینحال در زمستان سرمای هوا می تواند گزنده باشد. وجود تابستان های آفتابی و گرم باعث شده تا تفریحات و سرگرمی های آبی متنوعی در این شهر وجود داشته باشند. یکی از تفریحات و سرگرمی های آبی استانبول، تورهای کشتی سواری توریستی هستند که در تنگه بسفر انجام می شود. این تنگه مرز آبی دو قاره اروپا و آسیا است. کشتی های تفریحی با اندازه های مختلف طول 30 کیلومتری این تنگه را طی می نمایند و توریست های بسیاری سوار بر این کشتی ها و قایق ها از مناظر دریایی و تعدادی از اسکله های استانبول دیدن می نمایند. در حقیقت سوار شدن بر کشتی های کروز یکی از پر هوادار ترین تفریحات و سرگرمی های استانبول است.

پارک های آبی از تفریحات و سرگرمی های استانبول

با وجود اینکه سفر با کشتی های کروز بسیار هیجان انگیز است، اما نمی تواند در تابستان گرما و شرجی استانبول باعث خنک شدن شما شود. بهترین تفریحات و سرگرمی های استانبول برای خنک کردن تان، پارک های آبی مختلفی هستند که در این شهر وجود دارند. پارک آبی آکوامارین از تفریحات و سرگرمی های جذاب استانبول است که در منطقه فاتح واقع شده است. اگر توریست هستید و راستا رفتن به آکوامارین را نمی دانید نیازی نیست ناراحت باشید، از تمام نقاط شهر برای این پارک آبی سرویس رفت و برگشت وجود دارد. محبوب ترین تفریحات و سرگرمی های آکوامارین، بخش آب های خروشان آن است. در هیچ جا نمی توانید به خوبی آکوامارین از قایق سواری در آبی های خروشان لذت ببرید. بهتر است در روزی به جز یکشنبه به این پارک بروید، زیرا هم گران تر است (ورودی 70 لیر) همچنین ورود بچه ها زیر 4 سال در این پارک آبی رایگان است.

پارک آبی دلفین در استانبول

آکوامارین پارک آبی پر از هیجان و سرسره های خاص است، اما اگر به دنبال تفریحات و سرگرمی های بیشتری هستید باید به بزرگترین پارک آبی استانبول، یعنی پارک آبی دلفین، سر بزنید. سرسره های بزرگ و استخر های خانوادگی و انواع تفریحات و سرگرمی های دیگر آبی سونامی، سرسره شاه کبرا و … تنها بخشی از پارک آبی دلفین را تشکل داده اند. در قسمتی دیگر از این پارک، تفریحات و سرگرمی های دیگری همچون واترپولو، تنیس در زمین های ماسه ای، والیبال ساحلی و شنا در کنار دلفین های دوست داشتنی وجود دارد که باعث می شوند با به یاد آوردن خاطرات این پارک سال ها بعد نیز لبخند به لبتان بنشیند. همچون پارک آبی آکوامارین، برای پارک آبی دلفین نیز سرویس های متعددی در سطح شهر وجود دارند و توریست ها را به رایگان با پارک آبی دلفین آشنا می نمایند.

مکان های دیدنی از تفریحات و سرگرمی های استانبول

ممکن است شنا و آب بازی برای بعضی توریست ها جذاب نباشد، اما این باعث نمی شودتفریحات و سرگرمی هایی برای این قشر در استانبول وجود نداشته باشد. برای افرادی که به مکان های تاریخی علاقه دارند، بهترین جا برای بازدید مسجد ایاصوفیه است. این بنا در زمان امپراطوری روم شرقی ساخته شد و در ابتدا به عنوان کلیسا استفاده می شد. پس از سقوط قسطنطنیه (استانبول امروزی) توسط امپراطوری عثمانی، کاربرد این کلیسا به مسجد تغییر کرد. بنای زیبای رومی به همراه قبه های زیبا و مناره های بلند، باعث شده که ایاصوفیه به نماد کشور ترکیه و یکی از بناهای مهم تبدیل شود.

کاخ توپکاپی در استانبول

یکی دیگر از تفریحات و سرگرمی های توریست ها، بازدید کردن از موزه ها می باشد. موزه باستان شناسی استانبول یکی از معروف ترین موزه های تاریخ شناسی در جهان به حساب می آید. در این موزه اشیای بسیار نفیسی از کل تاریخ بشر قرار دارند. این موزه به سه بخش، باستان شناسی، اسلامی و شرق کهن تقسیم می شود. موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام، یک نمایشگاه همیشگی است که در آن تجهیزات دانشمندان اسلامی از قرن 9 الی 16 میلادی به نمایش در آمده اند. یکی دیگر از بناهای مهم و تاریخی استانبول کاخ توپکاپی است. این کاخ زیبا بر روی جزیره ای در دریای مرمره ساخته شده است. قدمت کاخ توپکاپی به قرن 15 ام میلادی باز می شود، زمانی که سلطان محمد دوم امپراطور حکومت عثمانی بود. هر سه اثر باستانی موزه باستان شناسی،موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام و کاخ توپکاپی در منطقه امینونو واقع هستند و در طی یک روز می توان از هر سه مکان بازدید کرد.

غذا ها و رستوران ها از تفریحات و سرگرمی های استانبول

یکی از تفریحات و سرگرمی هایی که توریست ها حین بازدید از یک کشور به آن توجه می نمایند، غذاهای خاص آن کشور یا شهر و رستوران ها هستند. معروف ترین کباب ترکیه که شهرت جهانی دارد و آوازه آن به گوش همه رسیده است، کباب ترکی یا دونر کباب است. کباب ترکی به صورت مرغ و گوشت یا مخلوط آن ارائه می شود. توده بزرگی از گوشت یا مرغ روی سیخی چرخان قرار می گیرند و آشپز با استفاده از کارد دونر به صورت لایه ای اقدام به برش کباب می کند و سپس آن را با سس مخصوص و افزودنی های دیگر سرو می کند. یکی از غذا هایی که هوادار بسیاری در بین توریست ها و مردم استانبول دارد، اسکندر کباب است. برای تهیه این کباب باید تکه های گوشت با سس مخصوص و کره و ماست آماده شوند. ظاهر غذا شبیه به کباب ترکی است اما مزه آن بسیار لذیذ تر از کباب ترکی می باشد.

در استانبول غذاها و رستوران های متنوعی وجود دارند. یکی از این رستوران ها، رستوران 1924 استانبول است که تداعی گر فضای کلاسیک قبل از جنگ جهانی است و انواع غذاهای اروپای شرقی و روسی را سرو می کند. فضای کلاسیک این رستوران توسط عکس های سیاه و سفید و طریقه چینش و نوع جایگاه ها کاملا شکل واقعی به خود گرفته است. زمانی که وارد این رستوران شدید، ناگهان حس می دهید از قرن 21 ام به یک قرن عقب تر باز گشته اید. یکی دیگر از رستوران های معروف ترکی رستوران نصرت است. دلیل شهرت این رستوران حضور سرآشپز معروف ترک، نصرت با نام مستعار سالت بی، است. دلیل شهرت او تهیه غذاهای بسیار لذیذ و روش ریختن جالب ادویه و نمک روی غذا است. اگر به دنبال خوردن بهترین استیک عمرتان هستید، پیشنهاد می کنیم حتما به این رستوران سر بزنید! این رستوران و سر آشپز آن، نصرت سالت بی، تبدیل به یکی از تفریحات و سرگرمی های اصلی ترکیه شده اند.

منبع: دلتابان
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 268

به "بهترین تفریحات و سرگرمی های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین تفریحات و سرگرمی های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید