چه کسی جای فتحی را می گیرد؟

به گزارش پیامک خنده، عملکرد فتحی هم به مانند افشارزاده و افتخاری برای وزارت ورزش و جوانان راضی کننده نبوده و حالا زمزمه تغییرات دوباره در مدیریت باشگاه استقلال شنیده می گردد. این بار انتخاب وزارت ورزش کیست؟

چه کسی جای فتحی را می گیرد؟

پیش از بازی با فولاد خوزستان زمزمه تغییر در مدیریت باشگاه استقلال به همه جا سرایت نموده بود و حالا که استقلال نتوانسته در بازی خانگی مقابل فولاد به نتیجه دلخواه برسد این زمزمه ها بیش از هر زمان دیگری به گوش می رسد.

انتخاب فردی به جای امیرحسین فتحی در این برهه که استقلال سال ها است با مدیران متعدد نتایج مناسبی به دست نیاورده و همیشه از رسیدن به قهرمانی لیگ محروم مانده یکی از سخت ترین تصمیم هایی است که وزارت ورزش و جوانان باید اتخاذ کند. در واقع یکی از دلایلی که برکناری امیرحسین فتحی از سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال را به تعویق انداخته، سختی های همین تصمیم مهم و استراتژیک است و افرادی که در انتخاب مدیرعامل بعدی استقلال نقش اصلی را ایفا می نمایند در تلاشند این کار با تحقیقات و جمع بندی های لازم انجام گردد تا دوباره استقلال دچار مسائل مدیریتی نگردد.

در سال های اخیر مدیرانی با سوابق عریض و طویل به باشگاه استقلال آمدند اما هیچ یک پیروز به کسب جام قهرمانی نشدند تا آستانه تحمل طرفداران این باشگاه هر روز کوچک تر گردد و دایره عظیمی از مخالفان و منتقدان شکل بگیرد.

بهرام افشارزاده با کوله باری از تجربه در مدیریت کلان در ورزش در باشگاه استقلال به هیچ نقطه روشنی نرسید. او با ناکامی در کسب جام قهرمانی و بجا گذاشتن بدهی ها به بعضی بازیکنان خارجی (نمونه اش پروپژیچ) باشگاه استقلال را ترک کرد. در واقع افشارزاده نه در کسب جام قهرمانی لیگ پیروز بود نه در بجا گذاشتن یک بیلان کاری روشن.

شاید تصمیم گیران کلان در رأس وزارت ورزش تصور می کردند افشارزاده با آن همه تجربه به راحتی از عهده مدیریت در باشگاه استقلال برآید اما مدیریت در باشگاه استقلال به حدی سخت و سخت بود که بهرام خان را هم به زیر کشید تا سران باشگاه در نهایت تصمیم به کنارگذاشتن او بگیرند.

بعد از افشارزاده این سیدرضا افتخاری بود که مدیریت باشگاه استقلال را در دست گرفت. فردی که هرگز در عرصه مدیریت سوابق روشنی نداشت اما به هرحال تصور می شد با یاری های فکری وزارت ورزش و جوانان، او در استقلال پیروز گردد و بتواند جای خالی جام که آخر بار در لیگ دوازدهم به دست آمده بود را در باشگاه استقلال پر نموده و اشتباه های دوران مدیریت بهرام افشارزاده را جبران کند اما افتخاری نیز خیلی زود به یک مدیر ناکارآمد بدل شد.

محصول مدیریت او در باشگاه استقلال نیز اخراج یک مربی و گماردن یک مربی دیگر در رأس کادرفنی بود؛ همانطور که بهرام افشارزاده با برکناری امیر قلعه نویی کوشید اوضاع را بهتر کند که نکرد. عمده مشکل افتخاری در مدیریت باشگاه استقلال نداشتن کاریزمای مدیریتی بود. افتخاری حتی در برقراری ارتباط با رسانه ها نیز که اهمیت بالایی در مدیریت باشگاه استقلال دارد با مسائل عدیده روبرو بود و حتی از بینش کافی برای شناخت بازیکنان بی بهره بود چراکه همه امور جابجاییی به عهده پندار توفیقی گذاشته شده بود؛ مردی که بیشتر تخصصش درحوزه نفت بود، نه در بخش فوتبال.

به هرحال استقلال چند صباحی نیز با دستان این دو نفر اداره شد و شاید آن مدیران نیز تصور می کردند با استخدام یک مربی نامدار همچون وینفرد شفر می توانند تمام ناکامی ها در استقلال را جبران نمایند و خود را تافته ای جدا بافته تصویر نمایند اما این اتفاق رخ نداد و حتی در زمان مدیریت آنها استقلال از یک پنجره جابجایی نیز محروم شد تا در نهایت این دو مدیر نیز باشگاه استقلال را ترک نمایند.

وزارت ورزش برای رهایی استقلال از ناکامی های دوباره در نهایت دست گذاشت روی امیرحسین فتحی. فردی که نه تنها نتوانست وضعیت استقلال را به سوی بهبودی و آرامش ببرد بلکه حالا نیز خودش در آستانه برکناری قرار گرفته است و خبرهای ریز و درشتی از وزارت ورزش بابت نارضایتی از او به گوش می رسد.

اگر فتحی هم برکنار گردد، سومین مدیری خواهد بود که در کمتر از 6 سال اخیر از سمت مدیریت خود در باشگاه استقلال برکنار شده است اما برکناری فتحی شاید برای تصمیم گیران باشگاه استقلال آخرین فرصت برای جبران مافات باشد تا شاید پیروز به جلب رضایت طرفداران شوند. تصمیمی که بسیار سخت و سخت می کند و باید با تمام جوانب انجام گردد. در واقع دیگر جای هیچ اشتباهی برای متولیان باشگاه استقلال نیست و آنها باید فردی را جای فتحی بیاورند که اولا میان طرفداران استقلال مقبولیت داشته باشد و هم فوت و فن کار در چنین باشگاه پررمزورازی را بلد باشد.

شاید در نهایت وزارت ورزش همان شبهه تصمیمی را برای باشگاه استقلال اتخاذ کند که برای پرسپولیس اتخاذ کرد.

انتخاب یک مدیر امتحان پس داده و البته محبوب میان طرفداران استقلال. برای استقلال به عنوان مدیر افرادی را متصورند که برای هر یک می توان تحلیل متفاوتی ارائه کرد. برای استقلال این گزینه ها مطرح است: احمد سعادتمند (عضو مستعفی هیات مدیره)، سعید آذری (مدیرعامل برکنارشده ذوب آهن)، کامران منزوی (عضو کنونی هیأت مدیره)، محمد حسین قریب (مدیرعامل سابق استقلال) و در نهایت علی فتح ا...زاده که میان این همه نام از همه محبوب تر و پرافتخارتر است. کدام یک مدیرعامل استقلال می شوند و جای فتحی را می گیرند؟

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 297

به "چه کسی جای فتحی را می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی جای فتحی را می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید