چرا نباید در قشم فلای بورد را تجربه کرد؟

به گزارش پیامک خنده، بعد از گذشت فصل گرما و متعادل شدن هوا در نقاط جنوبی کشورمان ایران، زمینه مناسبی برای سفر به جزایر قشم و کیش فراهم می شود و عده زیادی از افراد اقدام به سفر می کنند. تفریحات در شهر های جنوبی کشورمان مخصوصا در جزیره ها، به علت داشتن فضای ساحلی اغلب تفریحات آبی طرفداران زیادی دارد. همچنین برای اقامت، می توانید هتل رخسار قشم را به عنوان یکی از بهترین هتل های قشم انتخاب کنید.

چرا نباید در قشم فلای بورد را تجربه کرد؟

به طور کلی سر و کار داشتن با آب های آزاد، خطرناک زیادی را به همراه دارد. چه بسا که بخواهیم با یک سری وسایل و گجت های تفریح ریسک و هیجان را بیش تر کنیم. قشم به عنوان یکی از مقاصد پر طرفدار گردشگری، هتل ها و اقامتگاه های زیادی دارد. برای مثال، هتل آرتا قشم که یک هتل 4 ستاره است با دسترسی سریع و آسان به ساحل دریا، امکان استفاده راحت از تفریحات آبی را فراهم می کند.

درباره فلای بورد و نحوه عملکرد آن

فلای بورد یکی از تفریحات آبی در سواحل خلیج فارس است که سالانه مورد استقبال مسافران زیادی در نقاط مختلف ایران قرار می گیرد. فلای بورد یک وسیله تفریحی مناسب تفریحات آبی بوده که از طریق اتصال به جت اسکی، افراد را به صورت معلق روی هوا نگه می دارد و از طریق تغییرات فشار آب و پمپاژ آن، این امکان را به فرد می دهد تا روی هوا مانور دهد.

این وسیله برای اولین بار در مسابقات بین المللی جت اسکی 2011 که در چین برگزار گشت؛ معرفی و تقریبا یک سال بعد بنا بر تصمیم گیری های اتخاذ شده در دسترس عموم قرار گرفت. فعالیت با این وسیله نیازمند بدنی ورزیده، ورزشکار و منعطف است. به دلیل حرکات قدرتی سخت، نیاز به تمرین و مهارت زیادی دارد و خطرناک است.

شخص از طریق تخته یا همان بورد ها و با استفاده از نیروی پمپاژ آب از سطح دریا ارتفاع می گیرد و انگار پرواز می کند. دلیل نام گذاری این وسیله نیز به همین دلبل بوده است که در ترجمه تحت اللفظی به تخته هوایی شناخته می شود.

فلای بورد برای چه کسانی خطرناک است؟

مسافرانی که برای اقامت های کوتاه و تفریحی به قشم مراجعه می کنند و به طور مثال در هتل ارم قشم اقامت دارند؛ از قشر های مختلف از جمله کودک، جوان، پیر، زن و مرد هستند. از آنجایی که ورزشی مانند فلای بورد ریسک بالایی دارد؛ پس بهتر است بدانید که چه افرادی و با چه شرایط جسمانی خاصی نمی توانند از این وسیله استفاده کنند. افرادی با شرایط خاص امکان استفاده از این دستگاه را ندارند.

افرادی که به هر دلیلی مسئله ای در سلامت کتف هایشان وجود دارد یا دچار بیماری و ضعف خاصی در آن ناحیه هستند؛ بهتر است فلای بورد انجام ندهند. همچنین افرادی که عضو یا عضو هایی از بدنشان را گچ گرفته اند؛ مجاز به استفاده از فلای بورد نخواهند بود. اگر دچار عارضه صرع و غش هستید؛ مطلقا از این وسیله استفاده نکنید.

این ورزش تپش قلب را افزایش می دهد. سبب ترشح آدرنالین در بدن شده و بسیار هیجان آور است. بنابراین برای افرادی که بیماری های قلبی و زمینه ای دارند؛ توصیه نمی شود. به دلیل حفظ تعادل، فشار زیادی به ستون فقرات وارد می کند. بنابراین برای افرادی که کمردرد مزمن و زمینه ای دارند نیز مجاز نیست. استفاده از فلای بورد در زمانی که همچنان تحت تاثیر خواب آلودگی دارو ها هستید؛ ممنوع است.

محدودیت های فلای بورد

بعضی از هتل ها تفریحات مناسبی برای مهمانان خود تدارک دیده اند. اما هتل هایی مانند هتل آرتا قشم، هتل رخسار قشم و هتل ارم قشم امکانات تفریحی خاصی را فراهم نکرده اند.به دلیل فاصله کم تا ساحل، امکان دسترسی به این تفریحات را به سادگی فراهم می کند.

افرادی که در سابقه پزشکی خود دچار بیماری های قلبی و تنفسی بوده یا خانم هایی که باردار هستند؛ برای استفاده از فلای بورد با محدودیت روبرو می شوند و نمی توانند از آن استفاده کنند. حداکثر وزن برای استفاده از فلای بورد 123 کیلو گرم و حداقل قد 135 سانتی متر است.

چه کسانی می توانند از فلای بورد استفاده کنند؟

به طور کلی تمامی افرادی که 18 سال سن به بالا داشته باشند؛ در صورت داشتن سلامت کامل جسمانی و رعایت کردن تمامی نکات ایمنی می توانند این ورزش را انجام دهند. علاقه مندانی که مشتاق یادگیری این ورزش هستند؛ می توانند با مراجعه به انجمن جت اسکی و جت بت کشور، اقدام به ثبت نام کرده و در دوره ها شرکت کنند. شرکت در این ورزش برای خانم ها هیچ محدودیتی ندارد.

خطرات فلای بورد

کلیه ورزش ها و تفریحات آبی خطرات خاص خود را دارند. اما در اینجا به دلیل تلاقی همزمان دریا و ارتفاع، ریسک آن نیز بیش تر است. فلای برد برای افرادی که مهارت شنا را کسب نکرده اند و یا از آی می ترسند خطرات بسیار زیادی دارد.

عدم هماهنگی و مهارت در زمان استفاده از فلای بورد می تواند سبب سقوط در آب، غرق شدن یا آسیب جدی به سلامت افراد را در پی داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از هر وسیله ای با نحوه استفاده و خطرات احتمالی آن آشناییت داشته باشید. رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام استفاده می تواند احتمال حادثه و آسیب را تا چندین برابر افزایش دهد. به همین دلیل آموزش دیدن در دوره ها می تواند مهارت شما را در هنگام استفاده از این وسیله بالا ببرد.

تفریحات آبی جایگزین فلای بورد

به جای تفریحات آبی خطرناکی مانند فلای بورد، می توانید از موارد جایگزین که در ادامه به صورت لیست ذکر می شود؛ استفاده کنید:

· پارک آبی قشم

· شاتل سواری

· غواصی

· جت اسکی

· اسکی روی آب

به طور کلی مهم ترین و اولین اصل در هر سفر تفریحی، حفظ سلامت و ایمنی شما است. بنابراین برای انجام دادن هر نوع تفریح، ابتدا مهارت، توانایی و سطح سلامت جسمی خود را بشناسید و بعد متناسب با علایق خود تفریحات مناسب را پیدا کرده و انتخاب کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2210

به "چرا نباید در قشم فلای بورد را تجربه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید در قشم فلای بورد را تجربه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید