پیدا شدن خرس در مریخ!، عکس

به گزارش پیامک خنده، از چهره های مریخی گرفته تا بلوبری ها و خرس ها، سیاره سرخ مدت هاست که فکر انسان ها را فریب داده تا نشانه هایی از حیات را در آنجا ببینند.

پیدا شدن خرس در مریخ!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، قرن هاست که انسان ها روی سطح مریخ چیزهای عجیبی می بینند. شاید به این علت باشد که به غیر از زمین، مریخ نزدیک ترین چیز به یک سیاره قابل سکونت در منظومه شمسی است، یا شاید به مقدار کافی نزدیک است که بتوان به خوبی به آن نگاه کرد.

در هر صورت، زمینی ها بارها و بارها فریب سطح سنگی مریخ و طرز روانشناسی خودشان را خورده اند. از چهره های ترسناک و انسان نما گرفته تا کتاب ها و خرس ها، اکنون می توانید بعضی از نمادین ترین توهم هایی که انسان ها روی سیاره سرخ دیده اند، را ببینید:

کتاب مریخی

مریخ نورد کنجکاوی ناسا که شاید از شکار شواهدی از آب باستانی در مریخ خسته شده بود، در آوریل 2023 استراحت کوتاهی کرد و صفحات یک کتاب مریخی قدیمی که در غبار افتاده بود را ورق زد. در حالی که این شی عجیب ممکن است در نگاه اول، شبیه کتابی با یک صفحه منجمد به نظر برسد، در واقع فقط یک سنگ است و در عین حال بسیار کوچک است. به گفته ناسا، این صخره کوچک مجذوب کننده تنها 2.5 سانتی متر عرض دارد.

چهره یک خرس

در یک تصویر به اشتراک گذاشته شده در ژانویه، 2023 به وسیله دانشگاه آریزونا (UA)، چیزی که به نظر می رسد چهره یک خرس عروسکی مریخی بزرگ باشد با دو چشم مهره ای، یک بینی دکمه ای و یک دهان به سمت بالا و به دوربین مدارگرد شناسایی مریخ ناسا (MRO) پوزخند می زند. به گزارش UA، این سازند نوازشگر، به احتمال زیاد فقط یک تپه شکسته در مرکز یک دهانه باستانی است.

گل های به ظاهر منجمد

این گل ظریف معدنی مانند یک مرجان کوچک به بیرون منشعب می گردد. ذخایر معدنی مانند این چشم انداز ها، در سرتاسر مریخ هستند و از مخلوط شدن آب باستانی با سنگ های باستانی حاصل می شوند. اما به گفته محققان ناسا، به ندرت می توان ذخایری را دید که کاملاً شبیه گل باشد. کنجکاوی این گل را در فوریه 2022 مشاهده کرد.

انسان مریخی

در سال 2007، مریخ نورد Spirit چشم انداز ای را در سیاره سرخ به ثبت رساند: چیزی که به نظر می رسید انسانی زانو زده است. Spirit نمایی پانوراما از فلاتی را که در حوضه داخلی رشته کوه کلمبیا هیلز در داخل دهانه گوسف قرار گرفته است، ثبت کرد. البته، انسان در تصویر صرفاً یک سنگ است که به علت پاریدولیا در مغز ما به شکل انسانی دیده می گردد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2255

به "پیدا شدن خرس در مریخ!، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیدا شدن خرس در مریخ!، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن خرس در مریخ!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید