هزارپای غول پیکر به اندازه یک ماشین کوچک

به گزارش پیامک خنده، این حشره بزرگ الجثه به عنوان بزرگترین حشره تاریخ کره زمین حتی از عقرب دریایی غول پیکر نیز بزرگتر بوده است. ساختار بدنی این موجود خوفناک مشابه با هزارپایان امروزی است.

هزارپای غول پیکر به اندازه یک ماشین کوچک

تصور حشره ای که اندازه یک ماشین باشد، ترسناک است، اما چندین میلیون سال پیش این حشرات در کره زمین زندگی جولان می دادند.

بزرگترین فسیل یک هزارپا، به اندازه یک ماشین کوچک در شمال انگلستان پیدا شده است. این فسیل متعلق به یک گونه منقرض شده از حشرات با نام بندپهلو است که حدود 100 میلیون سال پیش از نخستین دایناسور ها بر زمین زندگی می کرد.

این حشره بزرگ الجثه به عنوان بزرگترین حشره تاریخ کره زمین حتی از عقرب دریایی غول پیکر نیز بزرگتر بوده است. ساختار بدنی این موجود خوفناک مشابه با هزارپایان امروزی است. باقیمانده فسیل این جانور 75 سانتی متر است و بر اساس پژوهش ها این حشره نزدیک 3 متر طول داشته است. حتی تصور روبه رو شدن با چنین حشره بزرگی لرزه بر اندام انسان می اندازد.

آب وهوای محل زندگی این حشرات در دوران کربونیفر گرم و مرطوب بوده است که با هوای انگلستان امروزی فرق دارد.

تا کنون دو نمونه دیگر از فسیل این هیولا در جهان پیدا شده است که هر دو مورد در آلمان بوده اند. اینکه چرا این حشرات تا این حد بزرگ می شدند در هاله ای از ابهام است، اما برخی پژوهشگران عقیده دارند که اندازه بالای اکسیژن اتمسفر در دوران زندگی آن ها می تواند از عوامل رسیدن به این اندازه باشد.

برای تغذیه چنین بدن بزرگی آن ها نیاز به غذایی پرکالری و مقوی داشته اند و همین باعث شده که دانشمندان احتمال شکارچی بودن این حشرات غول پیکر را رد نکنند.

منبع: فرادید
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2173

به "هزارپای غول پیکر به اندازه یک ماشین کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزارپای غول پیکر به اندازه یک ماشین کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید