نکاتی مفید برای سفرهای خانوادگی

به گزارش پیامک خنده، سفر کردن با بچه ها و نوزادان تجربه ای است که تفاوت های زیادی با سفر کوله پشتی، مجردی یا با همسر دارد. قبل از سفر با بچه ها و نوزادان سؤالات مختلفی ممکن است ذهن شما را مشغول کند. چگونه باید برای نوزاد خود پاسپورت بگیریم؟ آیا قبل از سفرمان احتیاج به دریافت گواهی پزشک داریم؟ چه وسایلی را باید با خود ببریم؟ آیا می توانیم با کودک خود یک اتاق داشته باشیم؟ چگونه باید او را سرگرم کنیم؟ اگر اتفاق غیر منتظره ای در طول سفر بیفتد، چه کاری باید بکنیم؟

نکاتی مفید برای سفرهای خانوادگی

از سفر با تور پاتایا لحظه آخری لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

متخصصان سفر، پیشنهادات و نکاتی را برای سفرهای خانوادگی به همراه بچه ها ارائه داده اند که در زیر به مهمترین و مفید ترین آنها اشاره می کنیم.

1. هتلی را رزرو کنید که سوئیت داشته باشد.

هتلی را انتخاب کنید که به جای اتاق های استاندارد دوتخته، سوئیت هایی با یک یا دو اتاق خواب مجزا داشته باشد. ممکن است مجبور شوید مبلغ بیشتری پرداخت کنید، اما خواب راحت یکی از مهمترین عناصر یک سفر خانوادگی پیروز می باشد.

فرض کنید همه شما در یک اتاق باشید؛ در زمان خواب کودک، مجبورید چراغ ها را خاموش و سکوت را رعایت کنید، و دیگر نمی توانید کتابی بخوانید یا فیلمی را تماشا یا با همسر خود تبادل نظر کنید و در واقع مجبورید شما هم بخوابید. در نتیجه بهتر است اتاقی را رزرو کنید که اتاق مجزایی برای خوابیدن کودک داشته باشد.

همه هتل ها از سوئیت با یک یا دو اتاق برخوردار نیستند، در نتیجه شما باید تحقیقات بیشتری انجام دهید. به منظور پیدا کردن سوئیت مورد نظر، شما می توانید از وبسایت هایی که امکان رزرواسیون آنلاین طیف وسیعی از تأسیسات اقامتی را فراهم نموده اند، بهره ببرید.

البته آپارتمان های اجاره ای نیز گزینه های مناسبی می باشند که اغلب آنها قیمت مناسب تری نسبت به هتل ها دارند و تمامی امکانات یک خانه کامل را ارائه می دهند. بهتر است از آپارتمان های واقع در مرکز شهر که آشپزخانه پر و لاندری دارند، بهره ببرید.

2. برای اطمینان بیشتر، از قبل رزرو کنید.

شاید زمانی که مجرد بودید یا با همسر و دوست خود سفر می کردید، رزرو نکردن هتل از قبل، بخشی از ماجراجویی های سفر شما محسوب می شد. اما وقتی بچه با خود دارید، باید آستانه قرار دریافت او در شرایط سخت را در نظر بگیرید.

به فکر کودک خود باشید، هتل ها و ترانسفرها را از قبل رزرو کنید، تا در مقصد گرفتار نشوید. گشتن به دنبال هتل در خیابان ها یا در انتظار اتوبوس یا مترو ماندن، برای بچه ها بسیار آزار دهنده است.

حتماً از قبل داشتن تخت خواب مخصوص نوزاد را چک کنید، حتی اگر در وبسایت عنوان شده که تخت خواب نوزاد موجود است، اما باز هم تماس بگیرید و موجود بودن آن را آنالیز کنید. ممکن است میهمان دیگری، هنگام ورود شما در حال استفاده از آن باشد.

3. وسایل مورد احتیاج نوزاد را در مقصد اجاره کنید تا بارتان سبک گردد.

آیا می دانید بیشتر مقاصد گردشگری معروف، وسایلی نظیر کالسکه، تخت خواب نوزاد، جایگاه پایه بلند غذاخوری بچه، جایگاه مخصوص کودک در خودرو و سه چرخه را به خانواده ها اجاره می دهند؟ شما می توانید با پرداخت پول کمی، بیشتر تجهیزات و وسایل مورد احتیاج کودک خود را اجاره کنید، البته در تمامی مقاصد گردشگری چنین خدماتی موجود نمی باشد. می توانید در گوگل به جستجوی چنین خدماتی بپردازید.

4. از یک بیمه مسافرتی معتبر بهره ببرید.

بیمه مسافرتی برای بسیاری یک خرج غیر ضروری و آزار دهنده محسوب می گردد؛ اما خصوصاً هنگامی که با فرزندان خود سفر می کنید، مهم ترین و منطقی ترین کاری است که در سازماندهی سفر خود انجام می دهید. زمانیکه که کودک شما دچار حادثه ای در مقصد می گردد، دیگر وقت این را ندارید، فکر کنید که استفاده از کدام بیمارستان مالی تر است و بهتر است از بهترین و با کیفیت ترین خدمات درمانی بهره ببرید. داشتن بیمه مسافرتی خیال شما را راحت می نماید و دست شما را برای انجام هر کاری باز می گذارد.

5. همراه خود تبلت داشته باشید.

تبلت یکی از موارد اصلی در لیست 5 وسیله ضروری سفر می باشد. بهتر است 2 تبلت داشته باشید. یکی از آنها تبلتی مقاوم در برابر ضربه و دارای USB می باشد که بتوانید در آن کارتون، فیلم و بازی های سرگرم نماینده بریزید و دیگری مخصوص کارهای شخصی و ضروری خودتان باشد. تبلت در پروازهای طولانی می تواند فرزند شما را سرگرم و خستگی سفر را برای او کمتر کند.

بهتر است در داخل تبلت خود صدای سفید (white noice) بریزید. صدای سفید، صداهای ملایم و آرامش بخش طبیعت نظیر باران و موج است که یاری می نماید خواب راحتی داشته باشید و از ورود سروصداهای بیرون به گوش شما جلوگیری می نماید. در اغلب موارد صدای سفید به راحت خوابیدن کودک شما یاری می نماید.

6. مقصد خود را هشیارانه انتخاب کنید

انتخاب مقصد در سفر خانوادگی بسیار اهمیت دارد. هنگام انتخاب مقصد، باید احتیاجهای بچه ها خود را در نظر بگیرید و در عین حال باید برای شما جذاب باشد. بیشتر مقاصد گردشگری پارک های تفریحی و جاذبه های مناسب برای خانواده ها دارند.

اگر فرزند شما احتیاج به کالسکه دارد، بهتر است مقاصدی را انتخاب کنید که خیابان ها و پیاده روهای مناسبی دارند. باید از رفتن به مقاصدی که در جنگل ها و راستاهای ناهموار هستند، خودداری کنید.

بهتر است برای جلوگیری از خستگی، از پروازهای مستقیم، هتل های واقع در مرکز شهر و نزدیک به جاذبه های اصلی (نظیر ساحل) بهره ببرید. ترانسفرهای مکرر، بچه ها را خسته می نماید.

7. هیجان و سرگرمی خلق کنید.

هدایایی را با خود بیاورید و در مواقع مناسب به بچه ها خود تقدیم کنید. هنگامیکه در یک پرواز یا راستا طولانی هستید، به بچه ها خود یک هدیه کوچک نظیر ماشین، پازل یا کتاب مصور بدهید.

بهتر است برخی از سوغاتی های کوچکی که می خرید را بچه هاتان انتخاب نمایند تا خاطره ای از سفر خود داشته باشند.

8. برخورد مناسبی در مقابل بی تابی فرزند خود نشان دهید.

به دلیل سر و صدا و گریه های کودک خود در فضاهای عمومی خصوصاً هواپیما، معذب نشوید. بسیاری از والدین در چنین شرایطی بچه ها خود را دعوا می نمایند. این کار خاطره بدی در ذهن آنها ایجاد می نماید و باعث می گردد فضای هواپیما را مساوی با فضای گریه و بی تابی تلقی نمایند. بیشتر مسافران نیز قبلاً در شرایط مشابه شما بوده اند، در نتیجه سروصدا و گریه کودک شما را درک می نمایند. آرامش خود را حفظ کنید، بخندید، از همسفران خود یاری بخواهید.

9. سرعت خود را کم کنید.

برنامه های سفری که در زمان مجردی یا قبل از بچه دار شدن داشتید را فراموش کنید. در حال حاضر شرایط فرق می نماید. سعی نکنید فعالیت ها و بازدید از جاذبه های زیادی را در برنامه سفر خود بگنجانید. فعالیت هایی که احتیاج به انرژی زیادی دارد را صبح انجام دهید و هنگامیکه که به هتل بر می شد کمی استراحت کنید و برای تفریح بچه ها خود وقت و انرژی بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 640

به "نکاتی مفید برای سفرهای خانوادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مفید برای سفرهای خانوادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید