نوری: اصلی ترین رقبایم در پارالمپیک از آمریکا، ایتالیا، انگلستان و کره جنوبی هستند

به گزارش پیامک خنده، دارنده اولین سهمیه پارالمپیک ایران در تیراندازی کامپوند از نماینگان آمریکا، ایتالیا، انگلستان و کره جنوبی به عنوان اصلی ترین رقبایش در پارالمپیک 2016 ریو نام برد.

نوری: اصلی ترین رقبایم در پارالمپیک از آمریکا، ایتالیا، انگلستان و کره جنوبی هستند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرگزرای خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، هادی نوری، کماندار تیم ملی جانبازان و معلولین در رشته کامپوند است که برای اولین بار پیروز شد از مسابقات دنیای آلمان سهمیه این رشته را برای کشورمان به ارمغان آورد.

رشته کامپوند دو دوره است که وارد بازی های پارالمپیک شده و ایران تاکنون در پارالمپیک نماینده ای در این رشته نداشته و هادی نوری، اولین فردی است که هم پیروز به کسب سهمیه کامپوند شد.

نوری در مورد مسابقات آلمان گفت: پیش از مسابقات دنیای آلمان، رقابت های جمهوری چک را پشت سر گذاشتیم که متأسفانه من یک شب پیش از شروع مسابقات بیمار شدم و نتوانستم آنچه مد نظرم بود انجام دهم.

وی اضافه نمود: فشار زیادی از نظر جسمی و روانی روی من بود و با این شرایط توانستم خودم را برای مسابقات آلمان آماده کنم و خوشبختانه عملکرد قابل قبولی در رقابت های مقدماتی و حذفی داشتم.

نوری خاطر نشان کرد: پیش از این یک بار سابقه حضور در مسابقات دنیای را داشتم که سال گذشته در جمهوری چک برگزار گردید و در آن به منظور کلاس بندی شرکت نموده بودم اما سطح مسابقات آلمان با مسابقات دنیای سال پیش اصلاً قابل مقایسه نبود و به نسبت پاراآسیایی اینچئون نیز بسیار سخت تر بود، چرا که بهترین های دنیا با آمادگی کامل در آن حضور داشتند و همگی برای کسب سهمیه با هم رقابت داشتند و این کار را سخت تر نموده بود، چون هم می بایست به سکو فکر می کردیم و هم به کسب سهمیه. البته هدف اصلی ما از قبل برای این مسابقات معین شده بود و کسب سهمیه اولویت اول تیم به شمار می رفت.

کماندار تیم ملی افزود: در مقدماتی کامپوند 78 نفر حضور داشتند که با رتبه 13 به مسابقات حذفی راه یافتم. در دیدار اول رقیبی از صربستان را شکست دادم، در مراحل بعد به ترتیب با نمایندگان ترکیه و ایتالیا روبه رو شدم و در سپس در یک چهارم نهایی مقابل حریفی از انگلستان باختم و از راه یابی به جمع چهار نفر برتر بازماندم. این باخت با اختلاف تنها یک امتیاز بود و فاصله کمی با سکو داشتم.

ملی پوش تیم تیراندازی با کمان معلولان گفت: من به نسبت کماندارانی همچون رنجبر تجربه کمتری دارم اما او هم معتقد بود که این مسابقات از نظر تعداد شرکت کنندگان بو حساسیت بی سابقه بوده است.

نوری اعلام کرد: با این حال سه اتفاق بسیار خوب در این مسابقات افتاد؛ رحیمی اولین مدال خود را گرفت و سهمیه را هم کسب کرد، کهنسال با وجود سن و تجربه کم پیروز به کسب سهمیه شد و من هم توانستم برای اولین بار در رشته کامپوند برای کشورمان سهمیه کسب کنم و اولین سهمیه تیم نیز به نام من ثبت شد.

وی گفت: نیکولاویچ، مربی جدید تیم اصلاحات بسیار خوبی در تیم انجام داد و من بسیار بهتر از گذشته عمل می کنم و تکنیک هایم نیز بسیار تغییر نموده و در مجموع این تحولات به انسجام بیشتر تیم و عملکرد بهتر ملی پوشان منجر شده است.

اولین دارنده سهمیه پارالمپیک ایران توضیح داد: با توجه به اینکه مسابقات پاراآسیایی اینچئون و مسابقات دنیای آلمان را پشت سر گذاشتم و بهترین های آسیا و دنیا در این دو رویداد حضور داشتند، می توانم بگویم که اصلی ترین رقیبانم در بازی های پارالمپیک ریو نمایندگان آمریکا، ایتالیا، انگلستان و کره جنوبی هستند که در این دو مسابقه نیز بهترین عملکرد را داشتند.

نوری اضافه نمود: اولین فردی که با او تماس گرفتم و خبر سهمیه را دادم، همسرم بود. او قبل از تماس من به وسیله اینترنت و سایت ها اخبار را دنبال می کرد اما همین که توانستم این خبر را از زبان خودم بدهم و اینگونه بخشی از زحمات او و نبودن هایم را جبران کنم، مسرور هستم. برای مسابقات آلمان با احتساب زمان اردو و مسابقات 25 روز از خانواده ام دور بودم و پیش از آن هم به خاطر طولانی تر شدن مدت اردوها مدت کمی را با خانواده هستم. به همین خاطر بخش عمده ای از آرامش و پیروزیتم را مدیون صبوری و تحمل همسرم هستم و امیدوارم با پیروزیت در پارالمپیک ریو بتوانم زحماتش را جبران کنم.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 511

به "نوری: اصلی ترین رقبایم در پارالمپیک از آمریکا، ایتالیا، انگلستان و کره جنوبی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوری: اصلی ترین رقبایم در پارالمپیک از آمریکا، ایتالیا، انگلستان و کره جنوبی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید