نظارت سنگاپور بر قرنطینه مسافران با گجت پوشیدنی

به گزارش پیامک خنده، دولت سنگاپور با هدف اجرای قوانین قرنطینه ویروس کرونا تصمیم دارد گجت های پوشیدنی در اختیار مسافرانی قرار دهد که به این کشور وارد شده اند.

نظارت سنگاپور بر قرنطینه مسافران با گجت پوشیدنی

مسافرانی که به سنگاپور وارد می شوند باید یک گجت پوشیدنی نظارتی همراه خود داشته باشند تا تضمین گردد آنها قوانین قرنطینه ویروس کرونا را رعایت می نمایند.

این اقدام در حالی انجام می گردد که سنگاپور تصمیم دارد به تدریج مرزهای خود را باز کند.

به گفته مقامات این کشور، از 11 آگوست دستگاه هایی در اختیار مسافران ورودی به این کشور قرار داده می گردد. البته فقط مسافران از تعداد معدودی از کشورها می توانند به سنگاپور سفر نمایند و به جای اقامت در اماکن مشخص شده توسط دولت می توانند در خانه، خود را قرنطینه نمایند.

مسافران باید پس از رسیدن به محل اقامت این گجت پوشیدنی را فعال نمایند. گجت مذکور مجهز به فناوری جی پی اس و بلوتوث است و به گفته مقامات هرگونه کوشش افراد برای خروج از خانه یا دستکاری در گجت سبب می گردد پیغام هشداری برای مقامات ارسال گردد.

البته هنوز جزئیاتی درباره شکل ظاهری دستگاه منتشر نشده است. مقامات در بیانیه ای اعلام نموده اند هیچ گونه اطلاعات شخصی افراد در گجت ذخیره نمی گردد و علاوه برآن دستگاه صوت یا ویدئویی از کاربران ثبت نمی کند.

این درحالی است که سنگاپور تصمیم دارد گجت های پوشیدنی کوچکی در اختیار تمام شهروندانش قرار دهد تا آنها را ردیابی کند. به همین دلیل دولت این کشور اعلام نموده افرادی که از قوانین قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی تخطی نمایند با مجازات سختی روبرو می شوند. جریمه تخطی از قوانین 6 ماه زندان یا 7272 دلار است.

در کره جنوبی و سنگاپور نیز اقدامات مشابهی صورت گرفته و با استفاده از دستبندهای الکترونیکی تحرک افراد در قرنطینه رصد می گردد.،مهر

بیشتر بخوانیم: انتشار اخبار جعلی در سنگاپور جرم است

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1117

به "نظارت سنگاپور بر قرنطینه مسافران با گجت پوشیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت سنگاپور بر قرنطینه مسافران با گجت پوشیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید