مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس و دنا پلاس و سمند سورن

به گزارش پیامک خنده، فروش پژو 207 صندوقدار از انتها سال 1396 شروع شد و درست همان مسیری را رفت که پژو 206 سدان هم رفته بود. البته از نظر شکل و قیافه و حتی فنی، تفاوت معناداری با نسخه هاچبک خودش نداشت. این سدان ها فرمان برقی و آینه تاشوی برقی هم دارند که در نسخه های دیگر این خودرو وجود ندارد؛ ضمن این که ایران خودرو تصمیم گرفته این سدان را صرفاً با دنده اتومات راهی بازار کند. البته به تازگی رینگ آلومینیومی هم به آن اضافه شده است.

مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس و دنا پلاس و سمند سورن

با این حال، سدانی به نام پژو 207، در بازار تنها نیست و رقبای گردن کلفتی هم دارد که گاهی عرصه را برایش تنگ می نمایند. البته بخشی از رقبای آن را باید خودروهای نوظهور چینی دانست که ظاهراً بازار ایران را برای قدرت نمایی مناسب دیده اند و به سدان ها نیز علاقه خاصی دارند؛ هرچند که منطقی ترین رقبایش از دل همان ایران خودرو سر بر آورده اند.

در ادامه این مطلب نگاهی به مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس و دنا پلاس و سمند سورن می اندازیم و کوشش می کنیم پژو 207 صندوقدار را با در کنار این رقبا آنالیز می کنیم.

نمای داخلی پژو 207 صندوقدار

مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس

تندرها در ایران، علاقه مندان و هواداران زیادی دارند و در آنالیز های مختلف، غالباً به عنوان با کیفیت ترین خودروهای ایرانی از حیث امنیت و کیفیت قطعات و … شناخته می شوند؛ هرچند که هنوز هم خیلی از شهروندان نتوانسته اند با قیافه های جدی و عبوس آن ها که چندان خانواده پسند نیست، کنار بیایند. اما با همه این احوالات، همین قیافه سفت و سخت هم باعث نشده تا دل علاقه مندانش را بزند و این روزها رانندگان خانم زیادی را می بینیم که از این خودروی ایمن استفاده می نمایند؛ خودرویی که حالا به چشم رقیب پژو 207 به آن نگاه می کنیم.

با مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس باید گفت پژو 207 صندوقدار روی هم رفته، موتور قابل قبول و کم مصرفی دارد و خودرویی زیبا و آپشنال هم محسوب می گردد؛ ضمن این که ایمنی اش هم برای خودروسواران ایرانی گزینه مناسبی به شمار می رود. به طور کلی اگر بخواهیم نگاهی بیندازیم، ظاهر پژو 207 سدان شیک تر است، آپشنال تر به نظر می رسد و کابین بهتری هم دارد، ولی از حیث کیفیت شرایط تندرپلاس همچنان بهتر است و ارزش خرید بالاتری هم دارد، چرا که مشتریان بیشتری حاضرند بابتش پول پرداخت نمایند.

با با مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس از نظر مشخصات فنی متوجه می شویم که این دو خودرو تفاوت معناداری ندارند و به هم شبیه اند. پژو 207 سدان، از پیشرانه TU5 استفاده می نماید که ایران خودرو در بسیاری از محصولاتش آن را قرار داده است. اما با این حال، سرعت نمونه مورد آنالیز پژو بالاتر است؛ در حالی که تندر پلاس نهایت سرعتش به 175 کیلومتر می رسد. اما نکته اینجاست که چون تندر پلاس در دور موتور پایین تری به حداکثر نیرو و قدرت می رسد، طبیعی است که در دراز مدت شرایط استهلاک و کارکرد آن نسبت به نمونه پژو 207 صندوقدار کمتر باشد و دوام بیشتری خواهد داشت. تندر پلاس دنده های نرم تری دارد و همان طوری هم که گفتیم، شرایط قطعات آن نیز بهتر است. البته هر دو خودرو را ایران خودرو فراوری می نماید و بنابراین نباید نگران پشتیبانی آن ها باشید.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، نگاهی هم به مطلب مقایسه ال 90 با سمند و دنا پلاس داشته باشید.

نمای داخلی پژو 207 صندوقدار

مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس

باز هم هر دو خودرو را ایران خودرو فراوری می نماید. به طور کلی اگر بخواهیم نگاهی به شرایط آن ها داشته باشیم، باید بگوییم که دنا پلاس تقریباً شرایط بهتری دارد. با مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس از نظر طراحی ظاهری و آپشنال بودن و موارد فنی و باقی موارد، دنا پلاس حتماً گزینه بهتری تلقی می گردد.

نکته جالب درباره دنا پلاس آن است که ایران خودرو امکانات و آپشن های خوبی روی آن طراحی نموده، هرچند که بعدها پشیمان شده و مواردی چون سانروف و ایربگ جانبی و … را کنار گذاشت تا هزینه هایش بالاتر نرود. البته دنا پلاس با این که نسبت به دنا بهتر است، ولی هنوز ضعف هایی مثل عایق بندی کابین و عبور صدا، کاهش فضای سرنشینان، ضعف کشش در سربالایی ها و … را دارد.

گفتیم که هر دو خودرو در یک کمپانی فراوری شده و در واقع یک رقابت درون سازمانی را مشاهده می کنیم. بعضی ها البته هنوز معتقدند که ظاهر پژو 207 صندوقدار شیک تر است، هرچند که به نظر می رسد دنا پلاس کلاسیک تر ظاهر شده است.

در مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس از نظر امکانات باید بگوییم که آپشن های دناپلاس از قبیل سیستم مالتی مدیا نو، دوربین عقب، آنتن کوسه ای و … هم که از نکته های جالب آن است. از حیث فنی، پیشرانه دنا پلاس از نوع معروف EF7 بهره می برد که طبیعی است قدرت و شتاب و کشش بیشتری نسبت به پژو 207 خواهد داشت.

یکی از دلایلی که بعضی پژو 207 صندوقدار را شیک تر می دانند، پلتفرمی است که دناپلاس روی آن شکل گرفته است. چرا؟ چون این پلتفرم روی همان پلتفرم پژو 405 شکل گرفته و طبیعی است که اجازه مانور زیادی به سازندگان و طراحان خودش نداده است. هرچند که در بحث ظاهر همه چیز را باید به سلیقه ها واگذار کرد.

پیشنهاد می کنیم مطلب مقایسه دنا پلاس با تندر 90 پلاس و سورن و برلیانس H330 را هم مطالعه کنید.

تصویر پشت پژو 207 صندوقدار

مقایسه پژو 207 صندوقدار با سمند سورن ELX

البته پژو 207 صندوقدار، رقبای دیگری هم دارد و این طور نیست که همه رقبایش را بخواهیم از دل ایران خودرو تعریف کنیم. مثلاً همین چینی ها، توانسته اند در حوزه سدان ها و هاچبک ها، حسابی موی دماغ خودروهای ارائه شده داخلی بشوند. مثلاً همین خودروی برلیانس H300 را در نظر بگیرید که می تواند رقیبی برای پژو 207 باشد. اما در نهایت هنوز ذهنیت ایرانی نسبت به محصولات چینی و از جمله همین خودروها چندان مثبت نشده است و هنوز هم موضع گیری دارد.

اما برسیم به سمند سورن ELX. با مقایسه پژو 207 صندوقدار با سمند سورن ELX باید گفت که سورن ELX البته گیربکس پنج دنده ای دستی دارد که از این حیث شاید نسبت به پژو 207 عقب تر باشد؛ البته ما مدل های دو، سه سال قبل را داریم آنالیز می کنیم؛ هرچند که در مدل های نو آن نیز خبری از گیربکس های اتومات نیست. شرایط موتور سمند سورن باید بهتر باشد؛ با آن پیشرانه EF7 خودش. حجم این پیشرانه کمی بیشتر است و می تواند قدرت بیشتری هم فراوری کند. حجم باک سمند سورن هم بیشتر است که برای مسافرت های برون شهری می تواند حسابی کارگشا باشد.

در کل مردم سمند را بیشتر مناسب بیرون شهر و جاده های غیرشهری می دانند؛ چرا که شاید بزرگی آن برای شهرهای شلوغ دردسرساز باشد. روی هم رفته ایران خودرو سعی نموده است که درباره سمند سورن ELX بیشتر کار کند و آپشن های بیشتری روی آن طراحی کند. پشتیبانی هر دو خودرو هم که چون در اختیار ایران خودرو است، ظاهراً نباید مشکل خاصی داشته باشد. بابت ظاهر هم، که به نظر می رسد پژو، شیک تر از سمند از آب در آمده است؛ هرچند که سمندها در کل جادارتر و راحت تر از خودروهای دیگر ایران خودرو برای رانندگی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، بد نیست نگاهی هم به مطلب مقایسه سمند سورن با پژو پارس و تندر 90 داشته باشید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از پژو 207 صندوقدار در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش پژو 207 صندوقدار آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادت خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2066

به "مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس و دنا پلاس و سمند سورن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس و دنا پلاس و سمند سورن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید