مشارکت 380 هنرمند روستایی گلستانی در سیزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/گلستان مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: 380 هنرمند و تولیدکننده در بخش روستایی سیزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین مشارکت خواهند داشت.

مشارکت 380 هنرمند روستایی گلستانی در سیزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام

علی نصیبی بیان نمود: بیش از 20 سازه روستایی جهت جشنواره مذکور در دو شهرستان گرگان و گنبد ایجاد خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر معرفی معماری بومی روستاها و شیوه سنتی زندگی، بازنمایش فرهنگ ریشه دار روستاها اعم از آیین ها و موسیقی و بازی ها و غذاها، معرفی ظرفیت ها و تولیدات مالی روستایی در جشنواره مذکور مدنظر ما خواهد بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان اظهار کرد: طی سال های اخیر توجه ویژه ای به ظرفیت های مالی و فرهنگی روستاها شده که راه اندازی نزدیک به هفت هزار کارگاه مالی جدید در روستاهای گلستان و برپایی ده ها جشنواره فرهنگی از جمله این اقدامات است.

نصیبی اضافه نمود: با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان به عنوان متولی برگزاری جشنواره مذکور و جلسات هماهنگی با بخشداری ها، دهیاری ها و شوراهای روستایی و کارکنان دهیاری ها و فعالان فرهنگی اجتماعی روستاها با همگرایی سعی خواهند کرد در جهت معرفی ظرفیتهای متنوع روستاهای گلستان در جشنواره مذکور کوشش ویژه ای داشته باشند.

وی اعلام کرد: توجه دهیاری های گلستان به حفظ سنت های ریشه دار، کوشش در جهت ایجاد نشاط اجتماعی، جلوگیری از فراموشی آداب و رسوم مثبت، ترویج همدلی و همگرایی طی سالهای اخیر بسیار مطلوب بوده است.

نصیبی اعلام کرد: به علت برگزاری جشنواره در گرگان و گنبد، 7 شهرستان در برنامه گرگان و 7 شهرستان در برنامه گنبد حضور خواهند داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری گلستان، سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام استان گلستان، 21 لغایت 24 آبان ماه از ساعت 17 تا 22 به مدت 4 روز در نمایشگاه بین المللی شهرستان گرگان و از 26 لغایت 29 آبان ماه به مدت 4 روز در مجموعه ورزشی المپیک شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 552

به "مشارکت 380 هنرمند روستایی گلستانی در سیزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 380 هنرمند روستایی گلستانی در سیزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید