مرکل و اشتاین مایر در مراسم هشتادمین سالگرد جنگ جهانی در لهستان شرکت می نمایند

به گزارش پیامک خنده، صدر اعظم و رئیس جمهور آلمان برای شرکت در مراسم هشتادمین سالگرد حمله آلمان به لهستان و شروع جنگ جهانی دوم به این کشور سفر نموده اند.

مرکل و اشتاین مایر در مراسم هشتادمین سالگرد جنگ جهانی در لهستان شرکت می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی اوزنابروکر سایتونگ، لهستان امروز (یکشنبه) به مناسبت هشتادمین سالگرد حمله آلمان و شروع جنگ جهانی دوم مراسمی را برگزار می نماید. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور این کشور هم در این مراسم شرکت خواهند کرد.

اینکه این دو مقام آلمانی در کنار هم در این مراسم شرکت می نمایند بسیار غیر معمول بوده و می تواند به عنوان یک ژست ویژه در برابر لهستان در نظر گرفته گردد. اشتاین مایر و مرکل می خواهند به این ترتیب این مسئله را روشن نمایند که آلمان به مسئولیت خود در قبال میلیون ها قربانی جنگ جهانی دوم واقف است.

اشتاینن مایر در لهستان با همتای خود دیدار خواهد نمود.

حمله آلمان به لهستان در تاریخ اول سپتامبر سال 1939، شروع جنگ جهانی دوم با حدود 80 میلیون کشته بود.

لهستان در جنگ جهانی دوم نسبت به جمعیت خود قربانیان زیادی داده است. حدود 5 تا 6 میلیون لهستانی جان خود را در این جنگ ها از دست دادند. همچنین میزان ویرانی های این جنگ در لهستان بسیار بالا بود. پایتخت لهستان قبل از عقب نشینی اشغالگران تقریبا با خاک یکسان شد.

حزب محافظه کار قانون و عدالت لهستان بعد از عهده داری حکومت در این کشور در سال 2015 بار دیگر مسئله دریافت غرامت جنگ جهانی از آلمان را در دستور کار خود قرار داد. طبق محاسبات اولیه ورشو، خسارت ناشی از این جنگ جهانی در لهستان بالغ بر 800 میلیون یورو بوده است.

البته آلمان مسئله غرامت های لهستان را یک پرونده از نظر سیاسی پایان یافته ارزیابی می نماید. یک گزارش کارشناسی کمیته خدمات علمی آلمان اخیرا به این نتیجه رسیده است که لهستان دیگر هیچ حقی در این راستا ندارد. این گزارش کارشناسی از جمله به این مسئله استناد نموده است که لهستان در سال 1953 روی این غرامت ها انصراف داده است. لهستان این استدلال را رد نموده و اعلام نموده که این بیانیه تحت فشار اتحاد جماهیر شوری ارائه شده و غیر قانونی بوده است.

آندژی دودا رئیس جمهوری لهستان هم به مناسبت هشتادمین سالگرد حمله آلمان به لهستان بار دیگر بر درخواست کشورش برای دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 372

به "مرکل و اشتاین مایر در مراسم هشتادمین سالگرد جنگ جهانی در لهستان شرکت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل و اشتاین مایر در مراسم هشتادمین سالگرد جنگ جهانی در لهستان شرکت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید