مردم خوزستان بدانند شرایط سختی در تامین برق تابستان داریم

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/خوزستان معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مردم خوزستان باید بدانند سال جاری شرایط نسبتا سختی در تامین برق خواهیم داشت؛ البته همه کوشش ما این است که مصرف کنندگان خانگی با قطعی برق طولانی مدت و گسترده روبرو نشوند.

مردم خوزستان بدانند شرایط سختی در تامین برق تابستان داریم

فاضل عبیات در حاشیه نشست اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پایداری برق خوزستان در تابستان که امروز (20 اردیبهشت ماه) برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه می دانند در فصلی که گذشت بارش ها بسیار کم بود و این کاهش چشمگیر بارش ها در مقایسه با بلندمدت، باعث کاهش آورد سدهای استان خوزستان شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: مخازن سدهای خوزستان حجم خالی دارند و این مساله باعث محدودیت در فراوری برق توسط نیروگاه های برق آبی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه متوسط دمای هوا در دو ماه اخیر بالا رفته است، گفت: این مساله باعث شده تا مصرف برق در خوزستان فرایند افزایشی داشته باشد.

عبیات با اشاره به اینکه بخش صنعت از مصرف نمایندگان عمده برق در خوزستان است، ادامه داد: هرگونه صرفه جویی در مصرف خانگی، به سود بخش صنعت و فراوری کشور خواهد بود.

وی اضافه نمود: کاهش درجه وسایل سرمایشی توسط مصرف نمایندگان می تواند به کاهش صدها مگاوات مصرف برق یاری کند تا بتوانیم قدرت مانور و کنترل بیشتری روی شبکه برق خوزستان داشته باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان مطرح کرد: مردم خوزستان باید بدانند سال جاری شرایط نسبتا سختی در تامین برق خواهیم داشت؛ البته همه کوشش ما این است که مصرف نمایندگان خانگی با قطعی برق طولانی مدت و گسترده روبرو نشوند.

وی اضافه نمود: امیدوارم از دوران پیک مصرف برق در تابستان پیش رو مانند سال های گذشته به خوبی عبور کنیم اما باید گفت که با توجه به شرایط آورد سدها و افزایش دما، این کار سخت است.

عبیات گفت: یکی از مباحث مورد نظر، کاهش 50 درصدی مصرف ادارات در ساعات کاری مقایسه با سال گذشته است. همچنین کاهش 90 درصدی مصرف ادارات در ساعت های غیر اداری از دیگر موارد مورد توجه است.

وی اضافه نمود: همچنین صحبت هایی در مورد تعطیلی ادارات و کاهش ساعت کاری ادارات مطرح شده است اما تصمیم گیری نهایی در این زمینه انجام نشده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه نمود: به شرکت های توزیع برق این اختیار داده شده است که با مصرف نمایندگان پر مصرف که از حد مجاز بیشتر برق مصرف نمایند به گونه ای تعامل داشته باشند که این مصرف نمایندگان در حد مجاز برق مصرف نمایند و در صورت تکرار، اجازه عبور از حد مجاز برق به آن ها داده نشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1595

به "مردم خوزستان بدانند شرایط سختی در تامین برق تابستان داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم خوزستان بدانند شرایط سختی در تامین برق تابستان داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید