مردم آمریکا از هر قشری در برابر نژادپرستی اجتماعی بایستند

به گزارش پیامک خنده، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مالکوم ایکس زندگی خود را وقف عدالت برای مردم محروم از مزایای اجتماعی کرد، اظهار داشت: وقت آن فرارسیده که مردم آمریکا از هر قشری در برابر نژادپرستی اجتماعی و مشوق اصلی آن بایستند.

مردم آمریکا از هر قشری در برابر نژادپرستی اجتماعی بایستند

به گزارش خبرنگاران، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در توئیتی درباره مالکوم ایکس نوشت: مالکوم ایکس زندگی خود را وقف عدالت برای مردم محروم از مزایای اجتماعی کرد. همزمان با آنکه برای مدت زمانی طولانی به مبارزه در راستای محو و نابودی سفید برتر پنداری برخاست.

در این توئیت آمده است: دیگر وقت آن فرا رسیده است که مردم آمریکا از هر قشری در برابر نژادپرستی اجتماعی و مشوق اصلی آن بایستند.

وزارت خارجه گفت: میراث مالکوم ایکس باید زنده نگهداشته گردد.

مالکوم ایکس فعال مدنی مبارزه برای حقوق سیاه پوستان و مسلمانان آمریکا بود که در سال 1965 ترور شد. مالکوم ایکس متولد 19 می 1925 در ایالت نبراسکا بود. نام اصلی وی مالکوم لیتل است که بعد از پیوستن به گروه امة الاسلام، نام مالکوم ایکس را برگزید؛ و در طی سفر حج، نام اسلامی الحاج مالک الشباز را برخود نهاد. وی به دلیل مبارزاتش علیه تبعیض نژادی و حقوق سیاه پوستان در آمریکا مشهور است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 980

به "مردم آمریکا از هر قشری در برابر نژادپرستی اجتماعی بایستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم آمریکا از هر قشری در برابر نژادپرستی اجتماعی بایستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید