محدودیت برای سفر آمریکایی ها به فیلیپین

به گزارش پیامک خنده، دولت فیلیپین برای مقابله با تحریم های ایالات متحده، محدودیت هایی را جهت ورود شهروندان آمریکایی به این کشور وضع کرد.

محدودیت برای سفر آمریکایی ها به فیلیپین

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین امروز (آدینه) اطلاع داد که دولت مانیل ضمن ممانعت از سفر دو سناتور آمریکایی به این کشور، ورود اتباع آمریکایی به فیلیپین را محدود می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، طبق این بیانیه، اگر ایالات متحده هرگونه تحریمی را بر فیلیپین به بهانه بازداشت مخالفان دولتی اعمال کند، رودریگو دوترته رئیس جمهور این کشور دستور بازگشت ویزا الزامی برای سفر آمریکایی ها به فیلیپین را صادر می نماید.

این اقدام پس از آن است که کنگره آمریکا ذیل تایید لایحه بودجه نظامی این کشور برای سال 2020، طرحی را برای تحریم مسئولان فیلیپینی دخیل در بازداشت لیلا دو لیما سناتور معارض فیلیپینی تصویب کردند.

بر این اساس، سالوادور پانِلو سخنگوی رئیس جمهور فیلیپین در نشست خبری امروز گفت: اگر آنها به مداخله در امور [داخلی] ما به عنوان یک کشور مستقل ادامه دهند، ما نیز ساکت نمی مانیم... پرونده سناتور دو لیما از نوع [پرونده های] تبعیض و آزار نیست بلکه پیگرد قانونی است.

به نوشته رویترز، طبق داده های دولتی، فیلیپین برای آمریکایی هایی که قصد سفر به این کشور را دارند، مجوز ورود 30 روزه بدون ویزا اعطا می نماید و در 9 ماه اول سال 2019 میلادی، حدود هشتصد هزار آمریکایی به این کشور سفر نموده اند.

بر این اساس، سناتورها ریچارد دوربین و پاتریک لیهی قصد سفر به فیلیپین و آنالیز شرایط معارض بازداشتی را داشتند که به دستور دولت مانیل از ورود آنها ممانعت به عمل آمد.

اختلافات بین فیلیپین و آمریکا مسبوق به سابقه بوده و دوترته پیشتر با انتقاد از مواضع واشنگتن در قبال این کشور آسیایی گفته بود ایالات متحده با پیشنهادی که برای فروش جنگنده های اف-16 به فیلیپین داده، به مردم این کشور توهین نموده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 562

به "محدودیت برای سفر آمریکایی ها به فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت برای سفر آمریکایی ها به فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید