مترسک های ترسناکی در بریتانیا که واقعی به نظر می رسند!

به گزارش پیامک خنده، مترسک های ترسناک

یکی از شخصیت های آشنایی که در چشم اندازهای روستایی بریتانیا به چشم می خورند مترسک ها هستند. نگهبان های زشت و ساکت حومه شهرها که با وجود اینکه برای ترساندن آفت مزرعه ها مثل پرنده ها درست شده اند ولی آنقدر ترسناکنند که حتی می توانند آدم ها را هم بترسانند! در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از مترسک های ترسناک بریتانیا بیشتر بدانید.

مترسک های ترسناکی در بریتانیا که واقعی به نظر می رسند!

یکی از عکاس های بریتانیایی که برای عکس گرفتن از این مترسک ها به مزارع روستایی رفته است می گوید وقتی در بین این مترسک ها هستید احساس ناخوشایندی بهتان دست می دهد، هر لحظه خیال می کنید که آن ها شما را زیر نظر دارند! بعضی از آن ها آنقدر واقعی به نظر می رسند که امکان دارد هر آن زنده شوند! این مترسک ها از دنیا کاردستی ها نیامده اند بلکه نوادگان اشباحی هستند که قرن هاست چشم میزان های بیرون از شهر را به تسخیر خود درآورده اند.

در حالی که قرن هاست که از این مترسک ها در مزرعه ها استفاده می گردد اما کسی نمی داند که چه شد که این مترسک ها تا این حد مرسوم شدند. تاریخدان ها می گویند در قرون وسطی، مترسک های بریتانیا در واقع پسرهای جوانی بودند که وظیفه آن ها ترساندن پرندگان بود تا به محصولات نزدیک نشوند. اما وقتی که طاعون بزرگ در سال 1348 نیمی از جمعیت بریتانیا را به کام مرگ فرستاد دیگر پسران جوان زیادی نبودند تا برای ترساندن پرندگان استخدام شوند به همین علت صاحبان مزارع کیسه هایی را از کاه پر کردند تا بدن این مترسک ها را بسازند، برای درست کردن صورتشان هم از سبزیجاتی مثل کدو یا شلغم استفاده کردند و در آخر هم آن ها را به یاری چوب ایستاده نگه داشتند.

مترسک ها با گذشت زمان تغییر کردند و لباس های بهتری به آن ها پوشانده شد به طوری که گاهی ولگردها لباس های آن ها را در می آوردند و خودشان می پوشیدند. این مترسک ها تنوع زیادی دارند بعضی ها کاملا صاف ایستاده اند، بعضی ها حرکت می نمایند، بعضی مثل درخت بر روی زمین هستند؛ امروزه از پلاستیک به همراه دیگر مواد مدرن مثل ماسک و لباس های یکسره برای این مترسک ها استفاده می گردد. آن هایی که این مترسک ها را درست می نمایند معتقدند که صورتی با حالت چهره خاص مهمترین فاکتور برای دور نگهداشتن پرندگان است.

در ابتدای هر سال این مترسک ها در مزارع ریاست و از محصولات مراقبت می نمایند در زمستان در هنگام باد و و کولاک بعضی از آن ها را باد می برد و یا بعضی از روی ستون ها به زمین می افتند اما رسیدن محصولات به این معنی است که ماموریت این مترسک ها به سرانجام رسیده است. در همین برداشت آن ها را از مزارع بیرون می برند تا زیر دستگاه های برداشت محصول آسیبی به آن ها وارد نگردد. بعضی وقت ها رهگذران به این مترسک ها حمله، آن ها را زخمی و یا دست و پاهایشان را جدا می نمایند و گاهی چیزهای دزدیده شده را درون جیب آن ها پنهان می نمایند، مترسک های خوش قیافه تر هم اغلب دزدیده می شوند.

عکاس این مترسک ها می گوید همواره نزدیک شدن به مترسک های تازه هیجان انگیز است در طول جهت به این فکر می کنید که مترسک تازه چه چهره ای دارد؟ غمگین است؟ شاد است؟ و یا چهره اش شیطانی به نظر می رسد؟ عکس هایی که این عکاس از مترسک ها گرفته بود در ماه مارس 2016 در گالری ای در لندن به نمایش در آمد.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1938

به "مترسک های ترسناکی در بریتانیا که واقعی به نظر می رسند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مترسک های ترسناکی در بریتانیا که واقعی به نظر می رسند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید