متخصصان دانشگاه تبریز پیروز به ساخت محلول ضدعفونی کننده دست شدند

به گزارش پیامک خنده، محلول ضدعفونی کننده دست با فرمولاسیون جدید با کوشش و همت متخصصان دانشگاه تبریز در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه فراوری شد.

متخصصان دانشگاه تبریز پیروز به ساخت محلول ضدعفونی کننده دست شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به دنبال احتمال شیوع ویروس کرونا و احتیاج فوری و فراوان به محصولات ضدعفونی کننده و به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس، به همت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز و با همکاری اساتید و شرکت های دانش بنیان مستقر در این مرکز، محلول ضدعفونی کننده دست در این دانشگاه به مرحله فراوری رسید.

این محلول ضدعفونی کننده همانند محلول قبلی (محلول ضدعفونی کننده سطوح) به همت و همکاری اساتید دانشکده شیمی و سه شرکت دانش بنیان مسقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه فراوریشده است.

فراوری این محلول به طور متوسط 3 هزار لیتر در روز است که در صورت احتیاج جامعه و تامین مواد اولیه این میزان به 12 هزار لیتر قابل افزایش در فراوری خواهد بود.

این محصول بعد از آزمایش های دقیق در آزمایشگاه های دانشکده شیمی، زیر نظر اساتید مجرب و با هماهنگی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی فراوری شده است، کیفیت آن در حد مطلوب است و بسیار مقرون به صرفه می باشد.

متخصصان دانشگاه تبریز پیش از این پیروز به فراوری محلول ضد عفونی کننده سطوح شده بودند و با کوشش های بی وقفه و شبانه روزی شان در گام دوم توانستند به این مهم دست یابند.

متخصصان دانشگاه تبریز با همدلی و دلسوزی و با یاری علم و تخصص برای خدمت و یاری به همنوعان شان در راستای مهار شیوع این ویروس با فراوری مواد ضد عفونی کننده در کنار سایر متخصصان و مسئولان امر، آماده همکاری برای فراوری محصولات ضد عفونی کننده هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 779

به "متخصصان دانشگاه تبریز پیروز به ساخت محلول ضدعفونی کننده دست شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصان دانشگاه تبریز پیروز به ساخت محلول ضدعفونی کننده دست شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید