قیمت رسمی برنج اعلام شد

به گزارش پیامک خنده، تهران (پانا) - مدیرکل هماهنگی بازرگانی دولتی خاطرنشان کرد که بنابر برنامه ستاد تنظیم بازار از ابتدای اسفند 100 هزار تن برنج خارجی با نرخ مصوب توزیع شد.

قیمت رسمی برنج اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، حجت براتعلی گفت: همه ساله ستاد تنظیم بازار برای حفظ آرامش بازار در آستانه سال نو تمهیداتی برای عرضه اقلام اساسی بکار می گیرد که سال جاری به سبب شروع ماه رمضان بلافاصله بعد از تعطیلات برنامه ویژه ای برای کالاهای اساسی از جمله شکر و برنج در حال اجراست.

به گفته وی، از ابتدای اسفند توزیع 100 هزار تُن برنج و 100 هزار تُن شکر در قالب شبکه های منتخب فروشگاه های زنجیره ای، سازمان میادین و تعاونی های اداری و مصرف عملیاتی و اجرا کردیم.

براتعلی قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی را 18 هزار و 500 تومان، پاکستانی 20 هزار و 500 و تایلندی 12 هزار و 500 تومان گفت. با توجه به ذخایر راهبردی مناسب، قیمت انواع برنج تا انتها ماه رمضان ثابت خواهد بود.

آنالیز ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی 25 هزار تا 27 هزار تومان، پاکستانی 27 هزار تا 29 هزار تومان و تایلندی 12 هزار و 500 تومان است.

بنابر پیشنهاد کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی مقرر شد قیمت برنج هایی که از محل ذخایر راهبردی کشور به وسیله بازرگانی دولتی توزیع می گردد به قیمت برنج های بخش خصوصی نزدیک گردد که این اتفاق کمتر از یک ماه رخ داد و مجدد دولت برای حمایت اط اقشار آسیب پذیر به نرخ های قبل بازگرداند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2036

به "قیمت رسمی برنج اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت رسمی برنج اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید