طراحی فضای سبز ویلا از ایده تا اجرا

به گزارش پیامک خنده، یکی از اثربخش ترین فضاها در زیبایی، ایجاد حس خوب و هزینه یک ویلا فضای بیرونی و باغچه آن است.

طراحی فضای سبز ویلا از ایده تا اجرا

جهت دریافت خدمات ساخت و ساز ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

یکی از مواردی که ویلاها را از دیگر بناها جدا میکند فضای بیرونی آن است. مواردی که برای طراحی بهتر این فضا معمولا استفاده می گردد شامل باغچه ها، استفاده از گل ها، پاسیوهای چوبی، فرنیچر، استخر و دیگر موارد ممکن است. در این مطلب با چند ایده خوب و نکات مربوط با طراحی فضای سبز ویلا همراه ما باشید.

ایده های طراحی فضای سبز ویلا

در ادامه با چند ایده خیلی خوب برای طراحی فضای بیرونی ویلا آشنا خواهیم شد، توجه داشته باشید ایده های طراحی فضای بیرونی رابطه مهمی با اقلیم و آب و هوای محیط اطراف دارند، در نتیجه در صورت احتیاج به اجرای ایده و یا عدم هم خوانی ایده ها با اقلیم شما می توانید با تیم ما مشورت کنید.

گل ها مهمترین متریال در طراحی فضای سبز ویلا می باشند، استفاده از این متریال به خوبی می تواند باعث با نشاط شدن فضا باشد. نحوه چیدمان و قرارگیری این گل ها از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

استفاده از سنگ فرش های طبیعی یا طرح طبیعی یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی کف فضای بیرونی ویلا می باشد که علاوه بر حفظ زیبایی محیط، طبیعی بودن محیط بیرونی را بهتر نشان می دهد.

در صورتی که طبیعی جلوه دادن فضا از مدرن بودن آن بیشتر برای شما اهمیت دارد، بهتر است در طراحی فضای سبز ویلا به جای استفاده از استخر از حوضچه های طرح طبیعی بهره ببرید، استفاده از سنگچینی برای محوطه و اضافه کردن بوته های گل و گیاه می تواند این فضا را زیبا و فوق العاده بسازد. البته در طراحی این حوضچه ها بحث لایه روبی و تمیز کردن اهمیت بیشتری دارد به دلیل اینکه امکان ایجاد بو های نا مطبوع در آن بیشتر وجود دارد.

یکی از مهمترین نکات در طراحی فضای بیرونی ویلا ها مرتب بودن و توجه به مرز ها می باشد. در طراحی این فضا بهتر است از مرز بندی دقیق و تمیزی استفاده گردد به طوری که مرتب بودن بخش های مختلف به خودی مشهود باشد. نکته ای که بیشتر در ایران نادیده گرفته می گردد و باعث بهم ریختگی زیادی در طراحی می گردد.

همانطور که دربالا گفتیم استفاده از کف های طرح طبیعی چشم نواز تر از استفاده از کاشی و سرامیک و.. است. در بالا شاهد یک ایده فوق العاده در طراحی کف به صورت طبیعی هستیم. در این طراحی فضای سبز ویلا شاهد عدم استفاده از سنگ فرشهای طرح طبیعی متداول هستیم اما با استفاده از ایده تخته سنگ های تیره و سنگ ریزه ها جلوه زیبا تری نسبت به ایده قبلی را شاهدیم.

استفاده از آبنماها همیشه یکی از انتخاب های خوب و جذاب در طراحی فضای بیرونی منازل بوده است. ایجاد یک آبنما به سبک مدرن یا طبیعی می تواند در دلنشین شدن فضا یاری بسیاری کند، آبنما علاوه بر ایجاد صدای دلنشین و طبیعی آب هوای اطراف را نیز با نشاط تر خواهد نمود. ایده طراحی آبنما در تصویر بالا استفاده از یک آبنما به سبک مدرن و طبیعی به صورت همزمان است.

ایده استفاده از گل ها در فضای بیرونی ویلا در گلدان های به سبک چوبی و خاص می توان جلوه جالبی به این فضا بدهد.

بعضی نکات و الزامات در طراحی و دکوراسیون فضا سبز ویلا

  • تصمیم قطعی در انتخاب سبک مدرن یا طبیعی در اول طراحی
  • مرز بندی منظم و مرتب بین فضاها
  • استفاده از گل ها با گلدان های متناسب دیگر متریال
  • استفاده از فرنیچر های هماهنگ با فضا
  • توجه و نگهداری متداوم گیاهان، آبنماها و…
  • استفاده از کف های طبیعی تر نسبت به مصنوعی
منبع: کوئیک سازه
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 968

به "طراحی فضای سبز ویلا از ایده تا اجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی فضای سبز ویلا از ایده تا اجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید