صنایع و کشاورزان نگران تامین برق مورد احتیاج خود نباشند

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران، محمد حسن متولی زاده ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار گردید اظهار کرد: کشاورزی و صنعت دو مولد فراوری هستند و 48 درصد از انرژی کل کشور در این دو بخش مصرف گردیده و ما همواره اعلام کردیم که هیچ محدودیتی برای صنعت و کشاورزی نداریم و این صنایع نگران برق خود نباشند.

صنایع و کشاورزان نگران تامین برق مورد احتیاج خود نباشند

وی اضافه نمود: از ابتدا انقلاب تا کنون جمعیت استان 2/5 برابر گردیده اما مصرف برق 27 برابر گردیده است و امروز همه روستاهای بالای 10 خانوار در خراسان رضوی از نعمت برق بهره مند هستند و این نشان دهنده توسعه برق در تمام استان و ارتقاء سطح رفاه زندگی مردم است. ما زمانی ارزش این اعداد و ارقام را درک می کنیم که بدانیم در حال حاضر20 درصد مردم جمعیت دنیا از نعمت برق محروم هستند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان توضیح داد: قبل از انقلاب کوچکترین خدمات برق در کشور توسط کشور های خارجی انجام می شد اما به برکت انقلاب اسلامی امروز بیش از 95 درصد تجهیزات نیروگاه ها در ایران فراوری و خدمات فنی و مهندسی اجرا می گردد.

متولی زاده ادامه داد: خوشبختانه مردم خراسان مردم همراهی خوبی داشتند و ما کمبود فراوری نداریم اما به دلیل همکاری سال جاری در روزهای گرم تا حدود هزار مگاوات به سراسر کشور و به ویژه جنوب کمک و از خاموشی کشور جلوگیری کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 20

به "صنایع و کشاورزان نگران تامین برق مورد احتیاج خود نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع و کشاورزان نگران تامین برق مورد احتیاج خود نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید