آغاز بازسازی قدیمی ترین ساعت شهر تهران

به گزارش پیامک خنده، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آغاز بازسازی قدیمی ترین ساعت شهر تهران صورت گرفت.

آغاز بازسازی قدیمی ترین ساعت شهر تهران

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

نصرالله آبادیان اضافه نمود: اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در راستای انجام برنامه های حفظ و بازسازی بافت تاریخی که با هدف نگهداری اماکن واجد ارزش میراثی و تاریخی تدوین شده است؛ اقدام به بازسازی ساعت و جداره مسجد و مدرسه علمیه مشیرالسلطنه نموده است.

وی اظهارداشت: بازسازی ساعت و جداره این مسجد که پس از انجام مکاتبات با اتحادیه ساعت سازان و نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای معرفی خبره ترین افراد در ساخت و بازسازی مساجد قدیمی و تعمیرکاران ساعت از هفته گذشته شروع شده و تا اسفند به خاتمه خواهد رسید.

شهردار منطقه 11 گفت: با توجه به فرسودگی ساعت این مسجد که بیش از 120 سال از عمر آن می گذرد؛ بازسازی آن از پیچیده ترین و سخت ترین کار بین ساعتهای قدیمی موجود در کشور است.

به گفته آبادیان در فرایند بازسازی جداره این مسجد پاکسازی و حذف زوائد و آلودگی بصری شروع شده و پس از آن حذف باتیس ها، آجر کاری و بند کشی، بازسازی سقاخانه و بازسازی درب ورودی انجام خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1249

به "آغاز بازسازی قدیمی ترین ساعت شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی قدیمی ترین ساعت شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید