سردترین شهر کشور، رکورد زد

به گزارش پیامک خنده، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی استان ها اطلاع داد.

سردترین شهر کشور، رکورد زد

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (23 بهمن) در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، مرکز، شمال شرق و شمال استان های بوشهر و فارس بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف گاهی کولاک برف پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: شدت بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان، لرستان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: دوشنبه (24 بهمن) در بخش هایی از شمال شرق، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال استان های بوشهر و فارس بارش ادامه می یابد و در بعضی نقاط دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می گردد. شدت بارش طی روز دوشنبه در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شمال فارس خواهد بود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (25 بهمن) سامانه بارشی در غرب، مرکز، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت و در شمال شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (26 بهمن) ضمن تشدید بارش در دامنه های زاگرس و شمال شرق در دامنه های البرز، غرب و شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده برف و باران رخ می دهد.

وی ادامه داد: پنجشنبه (27 بهمن) بارش پراکنده در نوار شمالی کشور و بخش هایی از فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت.

وی تاکید نمود: از امروز تا چهارشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، خوزستان، ایلام، جنوب و شرق اصفهان، فارس، یزد، کرمان و بوشهر وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی رخ خواهد داد.

ضیاییان اضافه کرد: تا سه شنبه نواحی شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم و روز سه شنبه و چهارشنبه نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (24 بهمن) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (25 بهمن) قسمتی ابری و گاهی وزش باد به تدریج افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 1- و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (23 و 24 بهمن) بندرعباس با دمای 26 درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای 10- و 9- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2169

به "سردترین شهر کشور، رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردترین شهر کشور، رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید