ورود سامانه بارشی نو به کشور طی فردا

به گزارش پیامک خنده، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی تازه در روز سه شنبه (30 آذر) از شمال غرب کشور و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

ورود سامانه بارشی نو به کشور طی فردا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی نو در روز سه شنبه (30 آذر) از شمال غرب کشور و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: امروز (29آذر) در استان های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های تهران، قزوین، البرز و استان های قم، مرکزی، نیمه شمالی فارس، بوشهر و بخش هایی ازاصفهان بارندگی، وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد رعدوبرق و بارش تگرگ پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: در این روز بیشینه بارش ها در استان های چهارمحال و بختیاری شمال خوزستان و جنوب لرستان است.

وی در ادامه گفت: سه شنبه (30آذر) ضمن ادامه بارش ها در این منطقه ها با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق از مقدار بارش ها در منطقه ها غرب و شمال غرب کشور کاسته می شود و در منطقه های از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی همچنین ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی در استان های گلستان، مازندران و سمنان شاهد بارش و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شدت بارش روز سه شنبه (30آذر) در استان های چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان پیش بینی می شود. در این روز وقوع بارش پراکنده و وزش باد شدید در استان های یزد خراسان جنوبی و شمال کرمان دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان از اواخر وقت فردا (30آذر) با ورود سامانه بارشی نوی از شمال غرب کشور بارش ها در این ناحیه دوباره آغاز خواهد شد. چهارشنبه (اول دی) در شمال غرب و بخشی از منطقه ها غرب کشور بارش باران و برف و کاهش دما رخ خواهد داد. در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان های گیلان و مازندران بارش باران پیش بینی می شود.

وی در ادامه گفت: پنج شنبه (2دی) و جمعه (3دی) در استان های گیلان، گلستان و مازندران شاهد بارش خواهیم بود. طی این دو روز در برخی از منطقه ها شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان طی این پنج روز بارش ها در منطقه ها سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود و در این منطقه ها کاهش دید به علت رخداد مه و کولاک برف پیش بینی می شود.

وی در ادامه گفت: طی روز های چهارشنبه (اول دی) تا جمعه (3دی) در استان های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

ضیاییان افزود: امروز و فردا (29و30آذر) غرب خلیج فارس و از چهارشنبه (1دی) تا جمعه (3دی) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. چهارشنبه (1دی) و پنجشنبه (2دی) دریای خزر نیز مواج می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (30آذر) ابری، گاهی بارش باران و به تدریج کاهش ابر و وزش باد با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (اول دی ماه) قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای10 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (29و 30آذرماه) بندرعباس و بوشهر با دمای 27و26 درجه سانتیگراد گرم ترین و همدان با دمای 7 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1896

به "ورود سامانه بارشی نو به کشور طی فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی نو به کشور طی فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید