سبک کشتی ایران و روسیه متفاوت است، یزدانی توان شکست تیلور را دارد

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران، رمضان شاهین (ایربایهانوف) آزادکار روسی الاصل که مدالهای طلای المپیک 2008 پکن و جهانی 2007 باکو را به تابعیت کشور ترکیه در کارنامه ورزشی خود دارد و هم اکنون سرمربیگری تیم ترکمنستان را بر عهده دارد، گفت: به همراه کشتی گیران زیر 23 سال (امید) ترکمنستان، به منظور برگزاری یک اردوی مشترک پیش از رقابت های جهانی مجارستان، در ایران حضور داریم و هدف از برگزاری این اردو تأثیرگذاری بر مسائل روحی و روانی کشتی گیران و پیشرفت آنهاست.

سبک کشتی ایران و روسیه متفاوت است، یزدانی توان شکست تیلور را دارد

وی در خصوص اصلیت خود توضیح داد: اهل ایالت چچن روسیه هستم، اما در خاساویورت داغستان زندگی نموده ام و تمرینات خود را آنجا برگزار می کردم. من به همراه کشتی گیران بزرگی همچون ماخاچ مرتضی علی اف و ماولت باتیروف در یک باشگاه تمرین می کردیم.

شاهین با اشاره به اینکه پیش از این نیز اردوهای مشترکی را با کشتی گیران داغستانی داشتیم در خصوص تفاوت سبک کشتی روسیه و ایران گفت: کشتی گیران روس فنون مختلفی را فرا می گیرند و اکثر فنون آن ها نیز در بالاتنه است و در همه جای کشتی فنون را اجرا می نمایند. اما ایرانی ها بیشتر تمرکزشان روی زیرگیری و شرایط فیزیکی و بدنی است.

وی در خصوص اینکه سبک کدام کشتی گیر را در دنیا می پسندد گفت: در حال حاضر عبدالرشید سعداله یف کشتی گیری است که آن را به عنوان بهترین کشتی گیر دنیا قبول دارم. البته کشتی گیران دیگر نظیر جردن باروز، حسن یزدانی، اسنایدر و تیلور هم هستند اما سعداله یف در این چند مدت گذشته به هیچ حریف نباخته و شکستش به اسنایدر نیز به دلیل جابه جایی وزنش بود.

شاهین در خصوص کشتی حسن یزدانی گفت: یزدانی کشتی گیر بسیار خوبی است. شیوه او تهاجمی و رو به جلو بوده و اکثر کشتی گیران را در تایم اول مغلوب می نماید.

وی در خصوص کشتی تیلور و یزدانی توضیح داد: به نظر من کشتی اولی که یزدانی در جام دنیای مقابل تیلور شکست خورد را نباید حساب کرد چراکه وی تازه به وزن بالا آمده بود. در خصوص کشتی دوم هم که در دنیای مجارستان با وی گرفت باید بگویم که فکر می کردم یزدانی برنده مسابقه باشد اما در تایم دوم اتفاقات دیگری افتاد.

شاهین در خصوص اینکه آیا یزدانی می تواند مقابل تیلور پیروز باشد گفت: یزدانی در مجارستان نیز تیلور را در تایم اول برده بود اما تاکتیک او برای کشتی خوب نبود، چرا که یزدانی تمامی نفس خود را در تایم نخست گذاشت و در تایم دوم از لحاظ بدنی و نفس کم آورد. به نظر من اگر یزدانی کمی دقت خود را در کشتی با تیلور بیشتر کند و امتیازات کسب شده را از دست ندهد، می تواند برابر او پیروز باشد.

این کشتی گیر روسی الاصل که مدال طلای المپیک 2008 پکن را برای کشور ترکیه بدست آورده در خصوص مبارزات خود با حریفان ایرانی گفت: با چند حریف ایرانی کشتی گرفته ام اما آن ها را به خاطر ندارم، اما کشتی دشواری را با مهدی تقوی که مدال طلای دنیا را نیز در کارنامه دارد در المپیک پکن گرفتم و باید بگویم که کشتی دریافت با وی برایم سخت بود.

شاهین در خصوص حضور علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی ایران توضیح داد: با علیرضا دبیر در مسابقات دنیای قزاقستان از نزدیک دیدار کردم. او همدوره من نیست اما بعنوان یک قهرمان دنیا و المپیک وی را می شناسم. به طور کلی خوب است =یک کشتی گیر که به تمامی مسائل آگاهی دارد مدیریت فدراسیون را بر عهده بگیرد و امیدوارم علیرضا دبیر همانگونه که در کشتی های خود پیروز بود در مدیریت فدراسیون کشتی نیز پیروز عمل کند.

قهرمان رقابت های دنیای باکو در سال 2007 در سرانجام با تمجید از تماشاگران ایرانی اعلام نمود: تماشاگران ایرانی هرکجا باشند چه در ایران و چه در سالن های خارجی کشتی را زنده نگه می دارند. انرژی که آن ها در سالن ها ایجاد می نمایند باعث انگیزه بیشتر کشتی گیران و پیروزیت آن ها می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 450

به "سبک کشتی ایران و روسیه متفاوت است، یزدانی توان شکست تیلور را دارد" امتیاز دهید

2 کاربر به "سبک کشتی ایران و روسیه متفاوت است، یزدانی توان شکست تیلور را دارد" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک کشتی ایران و روسیه متفاوت است، یزدانی توان شکست تیلور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید