سازمان ملل بر حق دسترسی به واکسن کرونا تاکید کرد

به گزارش پیامک خنده، سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای بر دسترسی منصفانه به واکسن های آینده ویروس کرونا تاکید کرد.

سازمان ملل بر حق دسترسی به واکسن کرونا تاکید کرد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه، 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر دیروز (1 اردیبهشت) با اجماع یک قطعنامه غیرالزامآور را برای مقابله با ویروس کرونا تصویب کردند.

این قطعنامه بر دسترسی منصفانه و توزیع عادلانه واکسن هایی که در آینده برای مقابله با این ویروس ساخته خواهد شد، تاکید کرد. پیش نویس این قطعنامه را دولت مکزیک تهیه کرده بود و در آن بر امکان دسترسی همه افراد نیازمند، به خصوص در کشورهای در حال توسعه، تمرکز شده است.

در این راستا، قطعنامه خواهان تقویت همکاری های علمی بین المللی برای شکست ویروس کرونا و افزایش هماهنگی ها در این مورد از جمله با بخش خصوصی شد.

به نوشته این خبرگزاری، فراخوان جهانی دستیابی برابر همه کشورها به واکسن کووید 19 در حالی صورت می گیرد که صنایع داروسازی و آزمایشگاه های تحقیقاتی متعددی برای تولید آن تلاش می کنند. بی تردید ساخت و تولید این واکسن که برای مهار بیماری کووید 19 حیاتی تلقی می گردد، فرصت مالی عظیمی برای سازندگان آن ایجاد خواهد کرد.

از این رو، قطعنامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا نسبت به امکان تضمین دسترسی و توزیع عادلانه، شفاف، منصفانه و کارآمد به ابزارهای پیشگیری، تست های آزمایشگاهی، داروها و واکسن های آینده مقابله با ویروس کرونا اطمینان حاصل گردد.

این قطعنامه در حالی بر نقش راهبردی و حیاتی سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با بیماری کووید 19 تاکید کرده که پیش از این، ایالات متحده آمریکا این نقش را مورد سؤال قرار داده بود.

193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش تر (15 فروردین)، نخستین قطعنامه خود پیرامون ویروس کرونا را ضمن تاکید بر همکاری برای مبارزه بهتر علیه این بیماری، تصویب کرده بودند.

لازم به ذکر است قطعنامه های مجمع عمومی برخلاف شورای امنیت، الزام آور نبوده و حسب مورد صرفاً دارای اهمیت سیاسی خواهد بود.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان رااینجابخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 926

به "سازمان ملل بر حق دسترسی به واکسن کرونا تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل بر حق دسترسی به واکسن کرونا تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید