زندان های اوگاندا، عاقبت دردناک مهاجرت غیرقانونی به اروپا

به گزارش پیامک خنده، در سال های اخیر و به ویژه با ایحاد مسائل مالی ناشی از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران، شاهد رشد آمار مهاجرت از کشور بوده ایم. بسیاری از ایرانیان با هدف مهاجرت به اروپا وارد کشورهای همسایه به ویژه ترکیه شده و سپس جهت ورود به یک کشور اروپایی اقدام میکننند.

زندان های اوگاندا، عاقبت دردناک مهاجرت غیرقانونی به اروپا

با ما سفر کنید و با شرایط تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دیده بان گردشگری، در سال های اخیر با تشدید موج مهاجرت به سمت اروپا، کشورهای اروپایی و آمریکا و دیگر کشورها از جلمه استرالیا و کانادا قوانین مهاجرتی خود را سخت کردند یا مرزهای خود را عملا به روی مهاجران مسدود کردند از این رو بسیاری از ایرانیان برای دریافت ویزای این کشورها با دشواری زیادی رو به رو شده و متاسفانه تعدادی تصمیم به مهاجرت غیر قانونی میگیرند.

زندان های اوگاندا، عاقبت دردناک مهاجرت غیرقانونی به اروپا

داستان تلخ مهاجران غیر قانونی از آنجا آغاز میگردد که پس از ناکامی در اخذ ویزا با تمام سرمایه خود از کشور خارج میشوند، سپس با مشورت اعضای باندهای غیر قانونی قاچاق مدارک اصلی خود را معدوم نموده و در ازای پرداخت مبلغی سنگین پاسپورت جعلی یک کشور اروپایی و بلیط هواپیما به یک مقصد آفریقایی را دریافت مینمایند !

باندهای قاچاق مهاجرین را اینگونه متقاعد مینمایند که برای ورود مطمئن تر به کشور هدف اروپایی بهتر است در پاسپورت جعلی شان یک ویزا درج گردد، برای همین اوگاندا مقصد مناسبی است. مهاجران با خیال خوش پرواز به اروپا وارد اوگاندا شده و درخواست ویزای فرودگاهی میدهند اما در بدو ورود به جرم جعل پاسپورت بازداشت و به زندان هایی با شرایط نگهداری بسیار سخت منتقل میشوند .

رسول جعفری از کارمندان سفارت ایران در اوگاندا در صفحه خود نوشت : یکی از هموطنان پس از ده روز آوارگی در اوگاندا و بازداشت توسط پلیس، تصمیم گرفت سفارت ایران را از شرایط خود آگاه کند، هموطنی که سرمایه اش را به امید مهاجرت غیرقانونی به آلمان در اختیار قاچاقچیان مقیم ترکیه قرار داده و فقط یک پاسپورت جعلی و یک بلیط هواپیما به مقصد اوگاندا دریافت نموده است. به عنوان یکی از پرسنل سفارت، همواره تلاشم بر رهایی هموطنان به هر قیمتی بوده است، اما تا ما آگاه شویم یا تلاشمان به نتیجه برسد، چه ها که بر سر این هموطنان نمی آید.

بهتر است افرادی که به هردلیلی تصمیم به مهاجرت غیرقانونی گرفته اند، به محض مواجهه با مشکل به سفارت ایران در آن کشور مراجعه نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1356

به "زندان های اوگاندا، عاقبت دردناک مهاجرت غیرقانونی به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندان های اوگاندا، عاقبت دردناک مهاجرت غیرقانونی به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید