روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی

به گزارش پیامک خنده، تهران - خبرنگاران - برنامه سی و هفتمین زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی اختصاص یافت که دوشنبه (30 اردیبهشت) ساعت 9 در این سازمان برگزار می گردد.

روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آرش یوسفی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان این سازمان با اشاره به نامگذاری روز دنیای تنوع زیستی در 22 مه همزمان با 1 خرداد، گفت: با توجه به این که تنوع زیستی سرمایه ای عمومی و متعلق به همگان است، متاسفانه بشر با سوء رفتار در طبیعت، زمینه انقراض تنوع زیستی و نابودی زیستگاه ها را ایجاد نموده که مسائل فراوانی برای ادامه حیات و بقا در زمین به وجود آورده است.

وی توضیح داد: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد که به تازگی منتشر شده است، بشر تأثیر ویرانگری بر خشکی ، دریاها و هوا داشته و در حال حاضریک میلیون گونه جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض قرار دارند.

یوسفی اعلام کرد: طی نیم قرن گذشته، جمعیت دنیا دو برابر، اقتصاد دنیای چهار برابر و تجارت دنیای بیش از 10 برابر افزایش یافته است و برای فراوری غذا، پوشاک و تامین انرژی این دنیا رو به رشد، منابع طبیعی و حیات وحش با سرعتی سرسام آور در معرض خطر نابودی قرار گرفته اند.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان اضافه نمود: برای جلوگیری از خطر نابودی تنوع زیستی علاوه بر بهره برداری پایدار از منابع طبیعی، لازم است تا تک تک افراد جامعه در سبک زندگی، میزان هدر رفت منابع غذایی و انرژی بازنگری اساسی نمایند.

وی گفت: در این برنامه آموزشی، باقر نظامی عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست، مبحث روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی را تشریح می نماید.

شرکت برای عموم در این برنامه از زنگ آموزش آزاد است.

اثرات تغییرات اقلیمی بر جوامع انسانی و تمدن ها، خشک شدن تالاب ها و ژینایی (احیا) رودخانه ها، درس های محیط زیستی زلزله ها و آنالیز مسایل زیست محیطی دریای خزر و روش های نوین و هوشمند مدیریت پسماند در کلانشهرها بعضی از موضوعات زنگ آموزشی سازمان محیط زیست بود که تاکنون برگزار شده است.

علمی 9014**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 201

به "روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید