دزدی اطلاعات بانکی مشتریان با حفره امنیتی در مایکروسافت ورد

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، درهمین راستا شرکت امنیت سایبری Proofprint درباره احتمال سوء استفاده هکرها از حفره امنیتی در مایکروسافت ورد هشدار داد.

دزدی اطلاعات بانکی مشتریان با حفره امنیتی در مایکروسافت ورد

طبق تحقیقات این شرکت ایمیل های فیشینگ که به نظر می رسد از سازمان های اقتصادی معتبر ارسال شده اند حاوی نرم افزاری مخفی هستند که از یک حفره امنیتی در مایکروسافت ورد برای دسترسی به اطلاعات فرد استفاده می نمایند

برهمین اساس ممکن است بعضی فایل هایی که با نرم افزار ورد باز می شوند، کاربران را فریب دهند تا کدی را دانلود نمایند. مجرمان سایبری با استفاده از این کد رایانه افراد را آلود می نمایند و اطلاعات بانکی او را سرقت می نمایند.

به گفته این شرکت امنیتی این بدافزار Dridex نام گرفته است. قبلا از دریدکس برای سرقت پسورد های بانکداری آنلاین کاربران در سراسر دنیا استفاده می شد.

در دوره شیوع این ویروس(2015 میلادی) بخش اعظم رایانه های مبتلا به این بدافزار در آمریکا قرار داشتند. پس از آمریکا بیشترین تعداد دستگاه های مبتلا به این ویروس در ژاپن، آلمان، انگلیس، کانادا و استرالیا قرار داشتند.

حملات ایمیلی اخیر در استرالیا شروع شده اما کارشناسان هشدار می دهند که احتمالا این بدافزار به سرعت در سراسر دنیا منتشر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 475

به "دزدی اطلاعات بانکی مشتریان با حفره امنیتی در مایکروسافت ورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دزدی اطلاعات بانکی مشتریان با حفره امنیتی در مایکروسافت ورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید