درمان افسردگی با رژیم غذایی

به گزارش پیامک خنده، درمان افسردگی به وسیله رژیم غذایی شامل موادی همچون دل و جگر، قارج، املت، ماهی های آب سرد، چغندر، کلم و ... امکان پذیر است.

درمان افسردگی با رژیم غذایی

درمان خانگی افسردگی

یکی از راه های درمان خانگی افسردگی استفاده از رژیم غذایی مناسب و متنوع شامل همه مواد مورد نیاز بدن است که با استفاده درست از غذاهای متنوع بدون نیاز به قرص های درمان افسردگی می توان تا حد زیادی این اختلال را کنترل نمود. در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

غذاهایی که می تواند در جلوگیری از شیوع افسردگی مناسب باشد

دل و جگر

دل و جگر سرشار از ویتامین B12 است. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که کمبود این ویتامین خطر افسردگی را بالا می برد. به دل طبیعت بزنید و کمی کباب دل و جگر میل کنید. خواهید دید کلی حال و هوایتان عوض خواهد شد.

قارچ

قارچ ها با آن شکل و شمایل دوست داشتنی و کوچکشان سرشار از سلنیوم هستند. باید بدانید که کمبود این ماده معدنی شما را به دام افسردگی و اضطراب می کشاند. اگر دنبال یک منبع غذایی برای ویتامین D می شد قارچ را دریابید. محققان معتقدند با جذب ویتامین D بیشتر مشکلاتی مانند افسردگی فصلی کمتر می گردد. برای اینکه میزان ویتامین D قارچ را بالا ببرید بهتر است آن ها را به مدت پنج دقیقه زیر آفتاب پهن کنید.

زعفران

نتایج پژوهش هایی که محققان انجام داده اند نشان می دهد که زعفران حاوی خواص ضدافسردگی است که کمی از داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین و ایمی پرامین ندارد. به عقیده این محققان زعفران میزان ترشح سروتونین را در مغز بیشتر نموده و افسردگی را از بین می برد.

ماهی های آب های سرد

به محض اینکه اولین علائم احساسات منفی و افسردگی را در خود دیدید به سراغ ماهی بروید. ماهی ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که افسردگی را از شما دور می نمایند. ماهی آزاد، قزل آلا، ساردین، شاه ماهی، ماهی کولی و ماهی تن بیشترین میزان امگا3 را دارند.

چغندر

اگر مدام احساس خستگی، افسردگی و بی خوابی می کنید احتمالاً کمبود فولات دارید. خوشبختانه چغندر خام و تازه یکی از منابع طبیعی فولات محسوب می گردد. باید بدانید که بیشتر داروها مانند داروی ضدکلسترول، ضدالتهاب، ضددیابت یا قرص های ضدبارداری باک فولات بدن را خالی می نمایند. برای همین اگر مشغول مصرف این داروها هستید باید فولات بیشتری جذب کنید.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای حاوی ویتامین های B1 و B3 و همچنین اسیدفولیک یا همان ویتامین B9 است. این ماده غذایی شاخص گلیسمی پایینی دارد برای همین هم به تدریج قندخون را بالا می برد، از افتادن قند خون جلوگیری نموده و نمی گذارد بدخلق شوید.

کلم

کلم ها می توانند با استرس، عفونت ها، بیماری های قلبی عروقی و همچنین بیشتر سرطان ها مقابله نمایند به خاطر اینکه حاوی ویتامین C و اسیدفولیک هستند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1233

به "درمان افسردگی با رژیم غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان افسردگی با رژیم غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید