دربی بدون تماشاگر هم دربی است!

به گزارش پیامک خنده، دربی نودوسوم تهران در شرایطی امروز و از ساعت 19 در استادیوم آزادی برگزار می گردد که یک تیم باید حتما برنده از زمین مسابقه خارج گردد. این بازی دومین ملاقات مرحله نیمه نهایی جام حذفی است و برنده بلیت رسیدن به فینال را به دست خواهد آورد.

دربی بدون تماشاگر هم دربی است!

پرسپولیسی ها که چند هفته قبل عنوان قهرمانی شان در لیگ برتر را جشن گرفته اند، حالا در پی رسیدن به دومین جام در یک فصل هستند تا به اصطلاح فوتبالی ها دبل نمایند؛ آن ها سال پیش هم پیروز به انجام چنین کاری شدند؛ ولی آن موقع، نیمکت پرسپولیس ایرانی نبود و برانکو ایوانکوویچ زمام امور را در دست داشت. حالا یحیی گل محمدی که با سرخ های تهران، اولین قهرمانی اش در رقابت های لیگ را به دست آورده، انگیزه زیادی دارد تا جام حذفی را هم از آنِ خود کند؛ ولی برای رسیدن به این هدف ابتدا باید رقیب سنتی اش را از پیش رو بردارد.

شرایط انگیزشی در اردوی رقیب هم یکسان است؛ استقلال با فرهاد مجیدی در چند بازی آخر لیگ برتر حسابی خوش درخشید و توانست عنوان دومی را به خودش اختصاص دهد؛ در نتیجه فرهاد مجیدی به اولین قولی که به طرفداران استقلال داد، وفا کرد و سهمیه آسیا را گرفت. بااین حال فرهاد به طرفداران استقلال وعده داده که قهرمان جام حذفی می شوند. او حالا برای تحقق این وعده اش چاره ای به غیر از عبور از سد رقیب دیرینه ندارد. او در رقابت های لیگ برتر که زمستان فصل پیش برگزار گردید، تا دقایق خاتمهی از یحیی گل محمدی و تیمش 2 بر یک جلو بود؛ ولی گلی که بشار رسن در دقیقه 89 بازی زد، همه چیز را در یک دربی مهیج به تساوی کشاند تا اولین نبرد یحیی و فرهاد در قامت مربیگری و البته در دربی، نتیجه ای به غیر از تساوی نداشته باشد. البته این ملاقات ازآنجاکه باید حتما یک برنده داشته باشد، می تواند اولین برد مربیان برابر دیگری را هم به کارنامه شان اضافه کند.

این ملاقات البته دو نکته منفی و آزاردهنده دارد؛ اول اینکه خبری از تماشاگران نیست، بخش زیادی از هیجان دربی های پایتخت حاصل حضور تماشاگران پرشور دو تیم روی سکو ها بود؛ ولی ویروس کرونا کاری نموده که فوتبال بدون حضور تماشاگران به کارش ادامه دهد. این برای دومین بار در تاریخ دربی است که بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می گردد. پیش تر در سال 1373 و در جریان دربی سی ونهم، بازی بدون تماشاگر شد. دلیل آن دربی با این اتفاق تازه کاملا متفاوت است؛ چون آن موقع دلیل محرومیت تماشاگران به درگیری های بعد از بازی رفت 2 تیم در نیمه نهایی جام آزادگان برمی گشت. دربی شماره 38 روز 30 دی سال 1373 در استادیوم آزادی با حضور حدود صد هزار تماشاگر برگزار گردید. آن ملاقات در حالی که تا دقیقه 90 با نتیجه تساوی 2 بر 2 در جریان بود، با درگیری بازیکنان به حاشیه رفت و نیمه تمام باقی ماند. کمیته انضباطی چند روز پس از خاتمه مسابقه بسیاری از نفرات 2 تیم را محروم کرد و تصمیم گرفت که بازی برگشت در زمین بی طرف (بندرعباس) برگزار گردد. همچنین با رأی کمیته انضباطی استقلال با نتیجه 3 بر صفر برنده بازی شد.

دومین نکته منفی، اما تغییر پی درپی داور این بازی است؛ اتفاقی نادر که حرف و حدیث های زیادی به وجود آورده است. در واقع پیش از آغاز ملاقات، ابتدا عنوان شد زاهدی فر قرار است دربی را سوت بزند؛ ولی اندکی بعد از این معرفی، کرمانشاهی در مصاحبه ای آتشین اطلاع داد که قرار بوده او دربی را سوت بزند و حالا حتما می خواهند بازی را به نفع یک تیم خاص دربیاورند که من را تغییر داده اند. بعد از آن مصاحبه، فدراسیون فوتبال این بار زاهدی فر را هم کنار گذاشت و سوت دربی را به دستان پیغام حیدری سپرد! اتفاقی نادر که واکنش باشگاه پرسپولیس را در پی داشته و آن ها دو، سه روزی می گردد به چنین داستانی اعتراض دارند.

به هر روی به نظر می رسد با به صدا در آمدن سوت آغاز بازی، همان دو نکته منفی هم خیلی زود به دست فراموشی سپرده گردد؛ چون این دربی آن قدر جذابیت دارد که نبود تماشاگر و تغییر داور، نتواند تأثیر منفی رویش بگذارد.

لازم به ذکر است استقلال برای رسیدن به نیمه نهایی جام حذفی در ابتدا تیم گل ریحان البرز را 3 بر یک شکست داد، در دومین مسابقه تیم فجرسپاسی را 3 بر صفر شکست داد و در حساس ترین و دشوارترین مسابقه آبی پوشان توانستند سپاهان اصفهان را با نتیجه 2 بر صفر حذف نمایند. پرسپولیس هم در ابتدا یک بر صفر ماشین سازی تبریز را شکست داد، در بازی دوم به مصاف صنعت نفت آبادان رفت که در آن مسابقه هم با یک گل پیروز شد و در آخرین بازی با شهرداری ماهشهر بازی کرد که 2 بر صفر پیروز شد. زدن هشت گل در سه مسابقه اخیر در جام حذفی از سوی استقلال و بسته ماندن دروازه پرسپولیس در همین مدت، از نکات جالب این ملاقات می تواند باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1146

به "دربی بدون تماشاگر هم دربی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربی بدون تماشاگر هم دربی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید