خواص شگفت انگیز لیمو عمانی برای سلامتی

به گزارش پیامک خنده، لیمو عمانی یک ماده غذایی رایج در بیشتر آشپرخانه هاست که دارای فواید فوق العاده ای برای سلامت جسم است.

خواص شگفت انگیز لیمو عمانی برای سلامتی

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران، آیا می دانید لیموی خشک مواد اصلی در آشپزخانه عمانی است؟ بله، لیموی سیاه که به اصطلاح محلی به آن لومی (loomi) گفته می گردد، در این شهر محبوب بوده و دارای یک تن از فواید سلامتی است.

این گلوله های خشک شده را با جوشاندن لیموی تازه تهیه نموده و سپس آن را خشک می نماید. نتیجه نهایی یک عطر و طعم منحصر به فرد، ملایم و شیرین با رایحه ای غنی از تخمیر است.

این ماده یک ادویه مرکبات باستانی عمانی است که در آشپزخانه های عربی و آسیایی محبوب شده و رنگ آن از قهوه ای کمرنگ تا سیاه خاکستری با پوسته بیرونی سخت و نازک فرق دارد. در حالت ترک خوردگی، این آهک ها گوشت پوسته ای خشک دارند. هرچه لیمو تیره تر باشد، طعم آن تندتر می گردد. این ماده غذایی برای مصرف، معمولا خرد شده یا به اسم پودر استفاده می گردد.

در اینجا هشت مزیت استفاده از لیموی سیاه یا همان لیمون عمانی ارائه شده است:

1. از بیماری های قلبی جلوگیری می نماید

این ماده غذایی حاوی اجزای مفید پتاسیم برای عضلات قلب بسیار عالی است، زیرا پمپاژ خون را تقویت و تنظیم می نماید، بعلاوه باعث کاهش فشار خون و کاهش کلسترول می گردد.

2. سیستم هضم سالم را ارتقا می دهد

لیموی عمانی اسهال و سایر مسائل معده را درمان نموده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. یک پاک کننده طبیعی برای دستگاه گوارش بوده، یبوست را رفع و اشتها را باز می نماید.

3. یک عامل سم زدایی درخشان است

لیموی عمانی با تمیز کردن روده با درصد بالای ویتامین C و خواص ضد باکتری، باکتری های مضر، مواد زائد و سایر سموم را از بدن خارج می نماید.

4. دارای خواص ضد سرطانی است

این خواص ضد سرطانی است که از تغییر DNA جلوگیری می نماید، به علت ترکیباتی که گزارش می گردد تقسیم سلول را در بسیاری از رده های سلول سرطانی متوقف نموده و به اسم یک آنتی بیوتیک طبیعی هم کار می نماید.

5. دارای یک تن مواد معدنی

حاوی اسیدفولیک، ویتامین B و اسید آمینه، همراه با ردیابی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، مهمیم، فسفر، پتاسیم است که به فراوری سلول های تازه یاری می نماید.

7. ویتامین C را ذخیره می نماید

لیموی عمانی با التهاب و سرماخوردگی مقابله می نماید و باعث افزایش کارآیی در سیستم ایمنی بدن می گردد. بعلاوه از بدن در برابر عفونت های ویروسی و استرس محافظت می نماید.

8. یک منبع عالی برای ویتامین D

لیموی عمانی تحرک جسمی را افزایش می دهد، از پوکی استخوان جلوگیری نموده و استخوان ها، عضلات و دندان ها را تقویت می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1676

به "خواص شگفت انگیز لیمو عمانی برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز لیمو عمانی برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید