خطیب زاده دیدارهایش در دمشق را سازنده توصیف کرد

به گزارش پیامک خنده، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدارهایش با مقامات بلندپایه سوری در دمشق را بسیار سازنده توصیف و بر تداوم حمایت ایران از این کشور تاکید نمود.

خطیب زاده دیدارهایش در دمشق را سازنده توصیف کرد

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه الوطن سوریه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ملاقاتش با عماد ساره وزیر اطلاع رسانی سوریه در پاسخ به سوال این روزنامه درباره ملاقاتهایش در دمشق گفت که این ملاقاتها، بسیار سازنده بود.

خطیب زاده توضیح داد که در جریان ملاقاتش با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه درباره چگونگی پیشبرد و ارتقای روابط عالی موجود بین دو کشور بحث و گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اضافه کرد که در جریان گفت وگو با وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز درباره چگونگی تحکیم روابط بین دو کشور در زمینه اطلاع رسانی، فرهنگ و گردشگری بحث و گفت وگو شد.

این روزنامه اضافه کرد: خطیب زاده توضیح داد که مذاکرات در دمشق به اقدامات قهریِ ظالمانهِ تحمیلیِ آمریکا علیه ملت سوریه پرداخته شد و بار دیگر بر حمایت و ایستادن ایران در کنار دولت و ملت سوریه تاکید شد.

به نوشته روزنامه الوطن، خطیب زاده اطلاع داد که ایران گام های نزدیکی را برای حمایت از ملت سوریه به منظور رساندن سوخت به سوری ها و نیز تامین گندم برای سوریه بنا به درخواست دولت سوریه و همچنین حمایت در زمینه های دیگر برخواهد داشت.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه و سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه در ملاقات خود در دمشق درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت و توسعه آن به ویژه در زمینه های سیاسی، رسانه ای، علمی و فرهنگی گفت و گو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین ملاقاتی با عماد ساره وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره همکاری های دو جانبه رسانه ای و فرهنگی داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1489

به "خطیب زاده دیدارهایش در دمشق را سازنده توصیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده دیدارهایش در دمشق را سازنده توصیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید