خبرنگاران 50 درصد پژوهش های علوم پزشکی جیرفت به کرونا اختصاص یافت

به گزارش پیامک خنده، جیرفت - خبرنگاران - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اختصاص 50 درصد طرح های تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه به موضوع ویروس کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران 50 درصد پژوهش های علوم پزشکی جیرفت به کرونا اختصاص یافت

به گزارش خبرنگاران ، فاطمه سیدی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه تعداد طرح های تحقیقاتی سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی را 44 مورد اعلام نمود و گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 51 طرح تحقیقاتی مصوب شده که از این تعداد 25 طرح در حوزه تحقیقات مربوط به ویروس کرونا است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در زمینه طرح های تحقیقاتی بیماری کووید 19 جزو دانشگاه های پیشگام در سطح کشور است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از شاخص های رشد علمی هر دانشگاه را شاخص اچ (H) مطرح کرد و گفت: سال گذشته شاخص رشد علمی این دانشگاه 14 بوده و امسال این عدد به رتبه 20 رسیده است.

وی از رشد 30 درصدی مقالات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طی امسال اطلاع داد و گفت: سال گذشته تعداد مقالات بین المللی دانشگاه 61 مقاله بوده که در امسال این عدد به 99 مقاله رسیده است.

سیدی با بیان اینکه مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت برای نخستین بار راه اندازی شد، توضیح داد: این مهم با یاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت محقق شد.

وی از برگزاری نخستین کنگره ملی دانشجویی باروری زنان در 26 آذرماه امسال اطلاع داد و اضافه کرد: علاوه بر این، با مشارکت دانشگاه جیرفت همایش ملی کشاورزی و سلامت در اسفندماه امسال برگزار می گردد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه مجوز اصولی مرکز رشد فناوری این دانشگاه در تیرماه امسال صادر شد، گفت: اکنون 10 واحد فناور در حال فعالیت هستند که یکی از این واحدها به تحقیقات در زمینه کرونا اختصاص داده شده است.

وی گفت: یکی از ابتدایی ترین کارها در زمینه پروژه های فیزیکی، تامین زیرساخت ها برای پژوهش و تحقیقات بوده لذا ساخت لانه حیوانات در دستور کار نهاده شد و هم اکنون در حال تکمیل بخش های داخلی لانه حیوانات هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات جنوب کرمان که همیشه مرگ و میرهایی نیز به دنبال داشته، معضل عقرب گزیدگی بود، اضافه کرد: خوشبختانه از زمانی که این موضوع به معاونت تحقیقات و علمی دانشگاه محول شده، شاهد کاهش آمار مرگ و میر در این حوزه هستیم.

سیدی گفت: جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت آزمایشگاه جامعی نداشت لذا راه اندازی آزمایشگاه در دستور کار معاونت تحقیقات نهاده شد و امسال چهار میلیارد تومان تجهیزات برای این آزمایشگاه خریداری شده است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1366

به "خبرنگاران 50 درصد پژوهش های علوم پزشکی جیرفت به کرونا اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 درصد پژوهش های علوم پزشکی جیرفت به کرونا اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید