خبرنگاران نماینده مجلس:مطالبات کتابداران در مجلس پیگیری می گردد

به گزارش پیامک خنده، شهرکرد- خبرنگاران- رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بروجن با اشاره به صندلی ضرورت توسعه کتابخانه ها گفت: مطالبات کتابداران در مجلس پیگیری خواهد شد.

خبرنگاران نماینده مجلس:مطالبات کتابداران در مجلس پیگیری می گردد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، حجت اسلام امیرقلی جعفری در ملاقات با مدیرکل کتابخانه های استان و جمعی از کتابداران اضافه نمود: توسعه کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه توسعه فرهنگی، اعتقادی و علمی را در پی خواهد داشت که این توسعه از نسلی به نسل دیگر در سطحی بالاتر منتقل می گردد.

وی با اشاره به فعالیت هایی که کتابداران انجام می دهند، گفت: مسائل این قشر از جمله مسائل معیشتی و استخدامی کتابداران در مجلس مطرح خواهد شد.

جعفری بر توسعه کتابخانه ها و برخورداری مردم از امکانات کتابخانه ای در شهرهای فاقد کتابخانه تاکید نمود و گفت: مسائل کتابخانه های عمومی استان را در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی بر احتیاج بعضی از مناطق پر جمعیت در حوزه توسعه فضاهای فرهنگی به خصوص کتابخانه تاکید نمود و گفت: احداث کتابخانه به عنوان یک مرکزی فرهنگی گامی مهم برای کاهش آسیبهای اجتماعی در این مناطق است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر اینکه نهاد کتابخانه ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی است، گفت: بحث تعارض پرداختی دولت به نهاد و بودجه مورد احتیاج، یکی از مسائل این نهاد است.

فرهاد خلیل مقدم اضافه نمود: یاری های پرداختی به نهاد ،بخشی از هزینه های کتابخانه ها را تامین می نماید در حالی که کتابخانه ها احتیاجمند تجهیزات و منابع به روز کتابخانه ای، هزینه برای اجرای برنامه های فرهنگی، پرداخت حقوق کتابداران مبتنی بر فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و جذب نیروهای جدید است.

وی گفت: برای برطرف این مسائل باید در سطح کلان به کتابخانه ها یاری گردد و تناقضات موجود در قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه ها اصلاح گردد.

خلیل مقدم در ادامه به شرایط کتاب و کتابخوانی در شهرستان بروجن اشاره نمود و اضافه نمود: با وجود تمامی مسائل با رایزنی های اجرا شده، شاداب سازی تمامی کتابخانه های موجود در شهرستان بروجن اجرا شده است.

وی به فعالیت 53 باب کتابخانه عمومی فعال در استان اشاره نمود و و گفت: 10 شهر استان فاقد کتابخانه عمومی هستند که راه اندازی کتابخانه در این شهرها، همچنین مناطق روستایی فاقد کتابخانه از اولویت های نهاد کتابخانه است.

وی، به فراهم شدن مقدمات راه اندازی 2 کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه اشاره نمود و گفت: راه اندازی کتابخانه جدید در استان احتیاجمند حمایت خیران و برطرف مسائل و موانع از سوی مسوولان را دارد.

45 هزار نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری عضو کتابخانه های عمومی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1112

به "خبرنگاران نماینده مجلس:مطالبات کتابداران در مجلس پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس:مطالبات کتابداران در مجلس پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید