خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: خود و خانواده را در خانه قرنطینه کنید

به گزارش پیامک خنده، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پیامی خطاب به مردم گفت: خود و خانواده را در خانه قرنطینه کنید و روزهای سخت کرونایی با همدلی به سرانجام می رسد.

خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: خود و خانواده را در خانه قرنطینه کنید

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پیغام محمد دهقانی فیروزآبادی در آستانه سال نو آمده است: پیشاپیش فرارسیدن سال جدید و عید نوروز را به هم استانی های عزیز و خانواده بزرگ نظام سلامت در سراسر استان که در روزهای سخت کرونایی در خط مقدم مبارزه با این بیماری شبانه روزی مشغول خدمت هستند تبریک عرض می نمایم و سالی پر از خیر و برکت همراه با سلامتی برای یکایک شما عزیزان آرزومندم.

وی ادامه داد: کرونا مهمترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است. خطر ابتلا به کرونا ویروس همه ما، اعضای خانواده ها، دوستان و اقوام ما را به طور جدی تهدید می نماید، چرا که هر روز شاهد فرایند رو به رشد مبتلایان به کرونا ویروس و افزایش آمار فوتی های این بیماری در استان هستیم و بدون تردید گذر از این شرایط و مهار این بیماری نیازمند توجه جدی همگان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: باید تاکید کنم که کنترل کرونا ویروس جدید بستگی به رفتار تک تک ما و شما دارد و هر یک نفری که این مساله را جدی نگیرد می تواند عاملی برای انتقال ویروس و ابتلای سایر افراد باشد.

وی اضافه کرد: رعایت مسائل بهداشتی جزء ضروریات است لذا لازم می دانم توصیه به رفتارهای بهداشتی از جمله شست و شوی مکرر دست ها، حفظ فاصله بین حداقل یک تا دو متر از سایر افراد، عدم دست دادن و روبوسی، اجتناب از تماس دست ها با چشم، بینی و دهان خود و... را تکرار کنم.

دهقانی فیروزآبادی توضیح داد: تجمع افراد یکی از عوامل سهولت انتقال ویروس است، بنابراین هرگز کاری که موجب تجمع عده ای می گردد را انجام ندهیم و خود را نیز از جمع دور کنیم، از ترددهای غیرضروری به طور جدی پرهیز گردد، رفت و آمد در داخل شهر و رفتن به فروشگاه ها و بازارها را به حداقل برسانید.

وی گفت: باید تفاوت نوروز سال جاری با سال های گذشته را پذیرفت، بنابراین مسافرت نوروزی بین استانی، خارج از استان، شهر به روستا و بالعکس به هیچ عنوان توصیه نمی گردد و به هیچ وجه به دید و بازدید حضوری در عید فکر نکنید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مواظبت از سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای که بیش از دیگران مستعد ابتلا به کرونا ویروس هستند را جدی بگیرید و ارتباط با آنان را کمتر کنید.

وی ادامه داد: خانه امن ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس است، پس از همه شما مردم شریف استان خواهش می کنیم خود و خانواده را در خانه قرنطینه کنید تا با قطع زنجیره ابتلا به این بیماری بتوانیم هرچه زودتر کرونا را شکست بدهیم.

وی بیان نمود: بار دیگر فرارسیدن نوروز 99 را پیشاپیش تبریک عرض می کنم و از همکاران دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که صادقانه، خالصانه و بی ادعا به صورت شبانه روزی مشغول به خدمت هستند تشکر نموده و اعلام می دارم که از اعضای خانواده این عزیزان انتظار دارم با رعایت آگاهانه اصول بهداشتی، آنان را در انجام بهتر وظایف محوله کمک کنند. بی شک به لطف الهی در آینده ای نزدیک، این روزهای سخت با همدلی و همراهی همگان به انتها می رسد.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت، تا به امروز به بیش از 160 کشور جهان سرایت و 31 استان ایران را نیز درگیر نموده است.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی با افزایش 12 مورد مثبت جدید طی 24 ساعت گذشته در روز سه شنبه 27 اسفند به 119 نفر رسید.

این بیماری تا به امروز 13 فوتی در خراسان جنوبی داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 750

به "خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: خود و خانواده را در خانه قرنطینه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: خود و خانواده را در خانه قرنطینه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید