خبرنگاران انتشار اسناد آپارتمان گران قیمتی که اکبر طبری از نجفی اخذ کرد

به گزارش پیامک خنده، تهران - خبرنگاران - مرکز رسانه قوه قضاییه اسنادی از ملکی در مجتمع سانا را منتشر کرد که به این گواه این مرکز، انتقال ملکی در مجتمع سانا از نجفی به طبری و انتقال واحدی از طبری به دخترش را تایید می نماید.

خبرنگاران انتشار اسناد آپارتمان گران قیمتی که اکبر طبری از نجفی اخذ کرد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش روز سه شنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، یکی از اتهامات اکبر طبری در جلسات گذشته دادگاه وی، دریافت ملکی گران قیمت در مجتمع سانا واقع در قیطریه تهران بود، این اتهام را نماینده دادستان اینگونه شرح داد: یکی از رشوه هایی که طبری دریافت نموده ملک سانا است، سانا یک مجتمع عظیم تجاری اداری است و الان متری 50 میلیون تومان است. آقای طبری یک واحد را به نام خود می خرد و واحد روبرویی نیز به نام پسر آقای نجفی است که این ملک نیز در تصرف آقای طبری بوده است تا جایی که به دختر او اختصاص داده اند و آن را برای کار عکاسی دخترشان در نظر گرفته بودند.

نماینده دادستان در قسمتی دیگر از دادگاه گفت: آقای طبری در ابتدا مدعی بود ملک برای او نیست، اما با مراجعه به اتحادیه عکاسان متوجه شدیم طبری ملک را به دخترش اجاره داده، شما اگر مالک نیستید چگونه ملک را اجاره دادید؟ در ادامه طبری بیان کرد من مالک هستم و فقط این دو واحد را با آقای نجفی عوض کردیم.

قهرمانی در ادامه این پرسش را مطرح نمود که اگر شما ملک را با نجفی عوض کردید مستند شما کجاست؟ از سوی دیگر واحد آقای طبری 89 متر و واحد آقای نجفی 111 متر است. همچنین تمام شارژ واحدی که به نامتان نبوده را نیز پرداخت کردید.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حال با انتشار اسنادی معین شد املاک یاد شده از نجفی به طبری منتقل و از طرف طبری به دخترش اجاره داده شده است.

در ادامه کلیپی در خصوص ویلای اکبر طبری که مصطفی احتیاج آذری به او داده بود پخش شد. پس از اتمام پخش کلیپ، نماینده دادستان خطاب به متهم طبری گفت: اگر ملک برای شما نیست چرا نظارت می کردید؟

وی در خصوص مصطفی احتیاجی آذری اظهارداشت: در پفراینده قاچاق اصلا رسیدگی انجام نشده و اکنون در راستا تحقیقات قرار داریم و در موارد دیگر نیز درخواست اعمال ماده 477 داده شده که در صورت لزوم اعلام می گردد.

در این بخش از جلسه دادگاه متهم طبری ضمن قرار گیری در صندلی گفت: چه عیبی داشت که خود را معرفی کنم.

وی اضافه کرد: تاکید می کنم اکنون موضوع رسیدگی به تخلفات احتیاج آذری مطرح است و به من ربطی ندارد، هر کس باید خود جواب اعمالش را دهد.

رییس دادگاه در این بخش از جلسه از متهم طبری خواست در خصوص ارتباط خود با فردی دیگر شرح دهد.

متهم طبری پاسخ داد: این فرد کارشناس دادگستری بود.

قاضی گفت: حسب اظهارات کارمند قوه قضاییه این فرد گفته که شما به او گفته اید که آن ویلا متعلق به همسر شهید بوده است که در ایران نبوده.

متهم طبری گفت: گفتم مال یک خانمی است که در ایران نیست و این بخش از آن که درایران نبوده درست گفتم چرا که صاحب اصلی آن احتیاج آذری است که در ایران نیست.

قاضی بابایی اظهارداشت: زمانی که املاک به نام خانم شما بوده چطور؟

متهم طبری گفت: احتیاج آذری از کانادا زنگ زد و گفت همسایه هر روز می آید و می گوید به ملک من 30 متر تجاوز کردی. به من گفت یک کارشناس بفرست و من نیز کارمند را فرستادم.

قاضی بابایی گفت: چرا همسرتان از موضوع ویلا اطلاعی نداشته است؟

متهم طبری گفت: احتیاجی نبود که بداند.

نماینده دادستان گفت: متهم طبری می گوید حیدری فر مریض بوده و داشته می مرده به همین دلیل ملک را به نام طبری زدند، اما این اظهارات درست نیست. در آنالیز ها معین شد احتیاج آذری ده ها ملک دارد که به نام گستره ای از کارمندان وی است. اگر ملکی روی دستش بود به نام آن افراد می کرد. از طرفی حیدری فر هم در سلامت است.

قاضی خطاب به متهم طبری گفت: صحبت پایانی اگر در این خصوص دارید ارائه دهید.

متهم طبری گفت: 48 ساعت قبل از بازداشت ناهار پیش احتیاج آذری بودم و به او گفتم تکلیف ملک را روشن کن.

نماینده دادستان گفت: پول را گرفته بودی.

متهم طبری گفت: دروغ است.

رییس دادگاه گفت: علت پنهان کاری در خصوص 5 فقره از املاک از همسرتان چیست؟ همسرتان مالک است، اما اطلاع ندارد.

این متهم گفت: این چه پنهانکاری است گفتم با مصطفی شریک هستم چه پنهانکاری وجود دارد من طلب داشتم و به نام خود کردم.

نماینده دادستان در واکنش به دفاعیات متهم طبری گفت: هیچ منطقی قبول نمی نماید که مجموعا 3 میلیارد طلب در ازای آن ملک 42 میلیاردی را بدهیم و هیچ قراردادی نیز نباشد.

وی توضیح داد: درخصوص احتیاج آذری باید بگویم که فردای دستگیری متهم طبری به سمت فرودگاه می رود و متوجه می گردد ممنوع الخروج است و پاسپورت وی ضبط می گردد.

قهرمانی گفت: در ادامه شماره ها را از تلفن همراه خود حذف و سیم کارت را غیرفعال می نماید. بعد از شناسایی متاسفانه به صورت غیر قانونی از کشور خارج می گردد.

نماینده دادستان اضافه کرد: بسیاری از مفسدان مالی که از کشور فرار می کنن در یکی از کشورها یک جزیره به نام سنت کیتس می فرایند و از آنجا برای خود و خانواده خود تابعیت می گیرند که البته در خصوص احتیاج آذری خانواده وی در کانادا بودند و خودش به صورت زمینی از تبریز و مرز بازرگان به صورت غیر قانونی از کشور خارج می گردد.

نماینده دادستان در بخش پایانی سخنان خود گفت: در راستای فرمایشات ریاست قوه قضاییه خواهشی از مسئولان دارم اسنادی که این افراد به سنت کیتس ارائه دادند عموما جعلی است و با توجه به این موضوع معاونت بین الملل قوه قضاییه با همکاری وزارت امور خارجه می توانند اقدامات لازم را انجام دهند تا تابعیت این افراد را لغو نمایند.

رییس دادگاه ضمن اعلام ختم جلسه گفت: جلسه بعدی متعاقبا خواهد شد و به تمامی متهمان و وکلای آن ها تذکر می دهم که حضور آن ها در جلسه بعدی دادگاه الزامی است.

به گزارش خبرنگاران، تا کنون چهار جلسه رسیدگی به اتهمات اکبر طبری و دیگر متهمان برگزار گردیده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و 21 متهم دیگر نیز روز یکشنبه 18 خرداد ماه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار گردید.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و دیگر متهمان این پفراینده، روز چهارشنبه 21 خرداد ماه برگزار گردید. همچنین اکبر طبری و متهمان دیگر این پفراینده روز یکشنبه 25 خرداد ماه در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران برای سومین جلسه رسیدگی به اتهامات خود به دادگاه فراخوانده شد.

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پفراینده، امروز(سه شنبه) برگزار گردید.

نماینده دادستان در جلسه نخست درباره عناوین اتهامی اکبر طبری در کیفرخواست گفت: متهم ردیف اول اکبر طبری فرزند احمد متولد بابل، ایرانی، شیعه، معاونت وقت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه است که بر اساس کیفرخواست متهم است به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا، با وصف سردستگی، اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از 80 میلیارد ریال وجه نقد، اخذ زمین به مساحت 300 متر مربع در خیابان کریم خان، اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و 657 متر مربع واقع در قریه نجار کلای لواسان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت 108 متر مربع در مجتمع سانا، تسهیل وجه نقد به مبلغ 100 هزار یورو، پولشویی به وسیله تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان به مبلغ 42 میلیارد ریال، دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ 183 میلیارد و 233 میلیون و 300 هزار ریال، دریافت رشوه از مصطفی احتیاج آذری به میزان پنج قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال زاده که هر سه واقع در کامرانیه شمالی در ساختمان لومار است.

قهرمانی توضیح داد: دریافت رشوه از جلیل سبحانی بابت هزینه نصب کابینت در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ 150 میلیون ریال، پولشویی به وسیله انتقال دو واحد آپارتمان در لومار به فرهاد مشایخ، پولشویی به وسیله انتقال ویلای مصطفی احتیاج آذری به خانم حکیمه شیرمحمدی، جعل و استفاده از اسناد مجعول در پفراینده مصطفی احتیاجآذری، اعمال نفوذ با سوء استفاده از مستخدمان دولتی در پفراینده رسول دانیال زاده، اعمال نفوذ با سوء استفاده از روابط خصوصی از مستخدمان دولتی در پفراینده داوودی سرخوش شهری و سایرین، اعمال نفوذ در پفراینده موضوع اتهامی وریا مولانایی، تاثیر دادن نفوذ در اقدامات اداری در پفراینده علی دیواندری، دریافت وعده و تعهد در پفراینده سید هادی رضوی و خرید زمین از حمید محمدی از دیگر اتهامات وی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 960

به "خبرنگاران انتشار اسناد آپارتمان گران قیمتی که اکبر طبری از نجفی اخذ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتشار اسناد آپارتمان گران قیمتی که اکبر طبری از نجفی اخذ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید