تپه های تاریخی راوی هویت و تمدن خراسان شمالی هستند

به گزارش پیامک خنده، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تپه های تاریخی راوی هویت و تمدن خراسان شمالی هستند.

تپه های تاریخی راوی هویت و تمدن خراسان شمالی هستند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در بازدید از محوطه تاریخ آق تپه شهرستان مانه و سملقان، تپه های تاریخی را راوی هویت و تمدن استان مطرح نمود.

علی مستوفیان توضیح داد: این بازدید به همراه فرماندار شهرستان مانه و سملقان، شهردار پیش قلعه و سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان مانه و سملقان انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اضافه نمود: خراسان شمالی با پیشینه تاریخی کهن دارای محوطه ها و تپه های تاریخی بسیاری است که برای ماندگاری و مصون ماندن از هر گزند احتیاجمند صیانت همگانی بر پایه آگاهی عمومی است.

مستوفیان گفت: هم دولت و هم مردم باید قدر این داشته ها را بدانند و با بی تفاوتی از کنار آنها رد نشوند؛ چرا که آیندگان برای شناخت هویت خود به این آثار احتیاج دارند.

او ادامه داد: محوطه آق تپه در 2 کیلومتری جنوب پیش قلعه از توابع شهرستان مانه و سملقان قرار گرفته است که در زبان محلی به علت دارا بودن خاک سفید رنگ آن به این نام نامگذاری شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: این تپه تاریخی با شماره 23184 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2083

به "تپه های تاریخی راوی هویت و تمدن خراسان شمالی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه های تاریخی راوی هویت و تمدن خراسان شمالی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید