فراوری محصولات پلیمری با کیفیت به وسیله یک شرکت دانش بنیان

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، کامپاند یکی از انواع بی تعداد محصولات پلیمری است که از ترکیب پلیمرها و افزودنی هایی خاص به جهت افزایش مقاومت و بعلاوه آماده کردن پلیمر برای استفاده از آن در صنایع مختلف به وجود می آید. دو نوع از پر مصرف ترین و رایج ترین کامپاندها، کامپاند پلی اتیلن و کامپاند پلی پروپیلن است.

فراوری محصولات پلیمری با کیفیت به وسیله یک شرکت دانش بنیان

هادی سبحانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اسم کرد: این شرکت پیشگام در زمینه فراوری کامپاندهای تخصصی و مستربچ های پلیمری قابل رقابت با محصولات شرکت های معتبر جهانی بوده که تا به امروز 4 محصول را به فراوری رسانده است.

وی ادامه داد: اضافه نمودنی های یاری فرآیند یکی از محصولات این شرکت است که در صنایع فیلم و صفحات زیر 400 میکرون، بعلاوه در بسته بندی ها مورد استفاده قرار می گیرند. این اضافه نمودنی مصرف انرژی را کاهش، سرعت فراوری را افزایش و کیفیت بسته بندی را ارتقا می دهد.

سبحانی ادامه داد: این محصول نسبت به نمونه خارجی توانسته دو برابر در مصرف انرژی صرفه جویی کند. قیمت محصول فراوری شده در این شرکت دانش بنیان از نمونه خارجی هم کم تر است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: کامپاندهای پلی استایمری فراوریی در این شرکت هم در بسته بندی لبنیات استفاده می گردد. با فراوری این کامپاند، قیمت نهایی محصول تا 30 درصد کاهش یافته می یابد.

وی اسم کرد: مستربچ آنتی بلاک از دیگر فراوریات این شرکت است که عمدتاً در فراوری فیلم های پلاستیکی به منظور جلوگیری از چسبیدن و درهم فرو رفتن دو لایه فیلم (بلوکه شدن لایه های فیلم) و در نهایت تسهیل در جدایی آن ها از یکدیگر استفاده می گردد.

سبحانی اضافه نمود: این مستربچ ها پس از استفاده ضریب اصطکاک سطح را بیشتر و در نتیجه چسبندگی لایه ها را کاهش می دهد. عملکرد آنتی بلاکی فیلم با استفاده از تست معین خاصیت ضریب اصطکاک بر اساس آزمون ASTM D-3354 Parallel Plain Method قابل آنالیز است.

وی گفت: یکی دیگر از محصولات این شرکت، مستربچ لیز کننده است که عمدتا در فراوری فیلم پلاستیکی به اسم عامل کاهنده اصطکاک بین دو لایه فیلم بسته بندی و هم اصطکاک بین فیلم و دستگاه های فراوری مورد استفاده قرار می گیرد. این مستربچ ها در دو دسته کلی با سرعت مهاجرت بالا و پایین به بازار عرضه می گردد.

سبحانی اضافه نمود: بعلاوه کامپاند تمیزکننده رئولوژیکی با توجه به خواص رئولوژیکی ویژه به اسم تمیز کننده سیلندر، ماردون و دای در دستگاه های فرایندهای پلیمری نظیر فیلم، لوله، ورق و کارتن پلاست به وسیله این شرکت عرضه می گردد. استفاده از این کامپاند امکان حذف ناخالصی و تغییر رنگ بسیار سریع و با کمترین ضایعات را فراهم می سازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1783

به "فراوری محصولات پلیمری با کیفیت به وسیله یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محصولات پلیمری با کیفیت به وسیله یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید