تولد 15 سالگی آیفون!

به گزارش پیامک خنده، پانزده سال پیش در 9 ژانویه 2007، استیو جابز به جمعیتی در Moscone West در سانفرانسیسکو حضور داشتند بیان کرد که اپل میخواهد تلفن همراه جدیدی وارد بازار کند. آن روز جابز برای اولین بار در زندگی اش، تنها یک محصول فروخت!

تولد 15 سالگی آیفون!

به گزارش خبرنگاران، زمانی که آیفون معرفی گردید، حتی چند ماه قبل از آماده فروش شدن آن، به یک ابزار برای مکالمه تبدیل شد. پیش از 9 ژانویه 2007 جالب ترین گوشی هوشمند، گوشی نوکیا N95 بود که تقریبا 4 ماه پیش از آیفون معرفی گردید. این گوشی احتمالا اولین تلفن همراهی بود که حسادت جابز را برانگیخت. زیرا در سال اول حدود 10 میلیون دستگاه فروخت.

اپل 6.1 میلیون دستگاه آیفون را در سال اول عرضه کرد

در آن موقع گوشی های همراه دیگری مانند موتورولا Q و Pearl بلک بری نیز در بازار تلفن همراه جزو گوشی های پرفروش بودند. استیو جابز سعی کرد تلفن همراه های متنوع تر و با ویژگی های رجحان نسبت به گوشی های موجود در بازار طراحی کند. اپل در سال اول 6.1 میلیون دستگاه فروخت، در آن موقع مشاهده شخصی با گوشی هوشمند، در اماکن عمومی هنوز امری نادر بود. در واقع محبوب ترین تلفن همراه در آن موقع، یک گوشی هوشمند نبود. Motorola Razr محبوب ترین تلفن همراه آن موقع، یک تلفن تاشو بود که کاربران از آن برای برقراری تماس و ارسال پیامک استفاده می کردند.

سه سال بعد در سال 2010، هرشخصی که در خیابان حضور داشت، یک گوشی هوشمند نیز به همراه داشت! بزرگترین اپراتور ایالات متحده Verizon، قراردادی را امضا کرد که به این شرکت اجازه فروش گوشی های آیفون را به مشتریانش می داد. در آن موقع در سراسر دنیا، تلفن های اندرویدی با قیمت پایین تر از آیفون و با قابلیت های مشابه در دسترس قرار گرفتند. در ابتدای سال 2010، هنگام عبور از خیابان های شهر عابرانی در حال مکالمه با تلفن همراه، یا جستجو در اینترنت و یا پخش محتوای صوتی و تصویری در گوشی هوشمند خود بودند.

پیش از سال 2007، گوشی هوشمند یک کالای لوکس به حساب می آمد. پس از معرفی آیفون و تغییر عملکرد گوشی های هوشمند، تلفن های همراه به یک ابزار ضروری برای کار، مدرسه و بازی تبدیل شد. با نصب برنامه ها، یک مصرف نماینده می توانست گوشی هوشمند خود را به هر چیزی که احتیاج دارد تبدیل کند. بدون پیشتازی آیفون و اضافه کردن ویژگی های جدیدی مانند اپلیکیشن های مختلف، یک فروشگاه برای اپلیکیشن ها، صفحات لمسی و ... ممکن بود گوشی های هوشمند هرگز ظهور نمی کردند. همه این اتفاقات 15 سال پیش زمانی آغاز شد که استیو جابز گوشی آیفون را بالا نگه داشت تا همه حاضران آن را مشاهده نمایند.

اکنون پس از 15 سال شرکت اپل قوی تر از همواره گوشی های هوشمند خود را روز به روز بیشتر توسعه می دهد. کافی است در یک مرکز خرید شلوغ، رستوران یا خیابان های شهر قدم بزنیم. می بینیم که تلفن های هوشمند همچنان یک وسیله ضروری هستند که به مصرف نمایندگان یاری می نمایند تا کار نمایند، بازی نمایند و از سرگرم شدن با آن ها لذت ببرند. هیچ یک از این ها بدون معرفی آیفون در 15 سال پیش اتفاق نمی افتاد!

منبع: phonearena

منبع: فرارو
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1994

به "تولد 15 سالگی آیفون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد 15 سالگی آیفون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید