تهدید تازه واردها را چقدر جدی بگیریم؟

به گزارش پیامک خنده، داوطلبان نو، در واقع تازه واردها به یک صنعت می باشند آنها همراه خود توانایی های نو ، انگیزه برای کسب سهم بازار بیشتر و منابع قابل توجه می آورند. بنابراین آنها برای یک شرکت قدیمی تهدید به شمار می فرایند.

تهدید تازه واردها را چقدر جدی بگیریم؟

مقدار تهدید این تازه واردها به توانایی موانع موجود بر سر راه ورود به صنعت و بعلاوه به واکنش رقبای موجود بستگی دارد . مانع ورود ، مانعی است که ورود یک شرکت به یک صنعت را سخت و سخت می نماید . بعضی از موانع ورود شرکت به یک صنعت عبارتند از : 1- صرفه جویی در مقیاس 2- متمایز شدن محصول 3- نیازهای سرمایه ای 4- هزینه های بالای تغیر محصولات مورد استفاده 5- دسترسی به کانال های توزیع 6- مقدار هزینه ها ربطی به میزان مشارکت ندارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

رقابت میان شرکتهای موجود

در بعضی صنایع شرکتها به یکدیگر وابسته هستند یک اقدام رقابتی به وسیله یک شرکت می تواند اثر قابل توجهی بر رقابتش داشته باشد و بنابراین حس مقابله به مثل یا مقابله آنها را تحریک می نماید . پورتر معتقد است که رقابت شدید ناشی از فعالیت عوامل زیر است : 1- تعداد رقبا 2- نرخ رشد صنعت 3- مشخصات و ویژگی های کالاها یا خدمات 4- مقدار هزینه های ثابت 5- ظرفیت 6- ارتفاع موانع خروجی (سخت بودن خروج از صنعت) 7- تنوع رقبا

تهدیدهای محصولات جایگزین

محصولات جایگزین ، محصولاتی هستند که متفاوت به نظر می رسند . اما می توانند به عنوان یک جایگزین رضایت مشتری را طلب نمایند پورتر می گوید : جایگزین ها اغلب عواید بالقوه صنعت را محدود می نمایند زیرا سقفی برای قیمت محصولات آن صنعت ایجاد می نمایند و سودآوری آن را محدود می نماید تا وقتی که هزینه های تغییر محصولات مورد استفاده پایین باشد ، اثر محصولات جایگزین بر یک صنعت ، شدید خواهد ماند .

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1939

به "تهدید تازه واردها را چقدر جدی بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید تازه واردها را چقدر جدی بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید