تعجب اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از شرایط منطقه ها حاشیه ای اهواز

به گزارش پیامک خنده، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از منطقه ها کم برخوردار اهواز از تصمیم گیری برای بهبود شرایط این منطقه ها با حضور مدیران حوزه های اجتماعی اطلاع داد.

تعجب اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از شرایط منطقه ها حاشیه ای اهواز

خبرنگاران اهواز - اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از منطقه ها حاشیه ای شهر اهواز که امروز (23 دی ماه) در جریان سفر اعضای این کمیسیون به خوزستان انجام شد، بازدید کردند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: سفر کمیسیون اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان در پی ضرورت آنالیز و لزوم بازدید میدانی از منطقه ها کم برخوردار شهرستان اهواز انجام و بازدید در دو محور صورت گرفت.

سید کریم حسینی می گوید: وظیفه ذاتی کمیسیون اجتماعی در حوزه اجتماعی است، منطقه ها کوی سیاحی، منبع آب و کوی آل صافی از لحاظ آسیب های اجتماعی دچار مشکلاتی هستند که شرایط این منطقه ها در این بازدید مورد توجه اعضای کمیسیون به ویژه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی واقع شده است؛ در این بازدید همراهی مدیران مجموعه های مسئول بخش های مختلف را نیز حوزه اجتماعی داشتیم.

به گفته این مقام مسئول حدود 15 منطقه کم برخوردار در اهواز وجود دارد که مقرر شد در جلسه جمع بندی با حضور مدیران استانی و مدیران کشوری حوزه های اجتماعی به ویژه سازمان های تأمین اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد (ره)، شرایط اجتماعی و آسیب ها در این منطقه ها و منطقه ها مشابه آن ها آنالیز گردد و تصمیمات لازم برای پیگیری های بعدی گرفته گردد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در محور دوم بازدیدها، شرایط عمرانی، توسعه ای، رفاهی و بعلاوه شرایط معیشتی مردم این منطقه ها مورد توجه نهاده شد؛ به ویژه شرایط شبکه فاضلاب، معابر و خدمات شهری این منطقه ها خوب نیست که در جلسات جمع بندی با حضور مسئولان مربوطه کار ها در این خصوص پیگیری خواهد شد.

او می گوید: در ابتدای آنالیز بودجه سال 1401 در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس خواهیم بود بنابراین حضور اعضای کمیسیون اجتماعی می توانند اثرات مثبتی در تخصیص بودجه ها و پیگیری ها در حوزه های اجتماعی داشته باشد تا مصوبات و تبصره هایی در موضوعات مرتبط به این حوزه داشته باشیم.

به گفته حسینی آنچه مورد توجه و تعجب اعضای کمیسیون اجتماعی نهاده شد، خدمات ضعیف، ناقص و غیر مستمر در این منطقه ها است. در روز های اخیر در شبکه های فاضلاب غیر استاندارد این منطقه ها قربانی داشتیم که این مساله به سمع و نظر اعضای کمیسیون رسید تا توجه بیشتری به این حوزه گردد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی خدمات رسانی در منطقه ها حاشیه ای را احتیاج مبرمی مطرح نمود که که باید انجام گردد.

این مقام مسئول در سرانجام گفت: شهرداری و شرکت های خدمات رسان منعی برای ارائه خدمات به منطقه حاشیه ای ندارند و تاکید و اصرار اعضای کمیسیون و مسئولان دولتی ارائه خدمات در این منطقه ها است.

براساس سرشماری اجرا شده مرکز آمار ایران در سال 1395، کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان دارای یک میلیون و 303 هزار نفر جمعیت است که با احتساب 400 هزار نفر حاشیه نشین شهر به جمعیتی نزدیک به یک میلیون و 700 هزار نفر می رسد، ضمن اینکه مساحت بافت های ناکار آمد شهری استان در قالب 204 محله و 30 شهر معادل 12 هزار و 489 بوده که از این نظر دارای رتبه دوم کشوری است.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1963

به "تعجب اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از شرایط منطقه ها حاشیه ای اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعجب اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از شرایط منطقه ها حاشیه ای اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید