تصمیم تازه برای چنارهای خیابان ولیعصر ، جزییات کاشت درختانی از خراسان رضوی در خیابان ولیعصر تهران

به گزارش پیامک خنده، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است درختان نو به جای درختان خشک در خیابان ولیعصر(عج ) جایگزین شوند.

تصمیم تازه برای چنارهای خیابان ولیعصر ، جزییات کاشت درختانی از خراسان رضوی در خیابان ولیعصر تهران

به گزارش خبرنگاران، مهدی پیرهادی با بیان اینکه قرار بر این است که خیابان ولیعصر(عج ) به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت برسد، گفت: برای ثبت این خیابان به عنوان اثر ملی شروطی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود 17 هزار اصله درخت در این خیابان یادآور شد: در سالیان اخیر فشردگی بین درختان و شرایط آبرسانی، مسائلی را برای درختان این خیابان ایجاد نموده و بعضاً آبیاری با فاضلاب و زیرسازی در نهرهای اطراف، بیماری هایی برای درختان ایجاد نموده است.

وی با بیان اینکه سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در مقاطع مختلف کوشش نموده که مسائل درختان خیابان ولیعصر(عج) را رفع کند، توضیح داد: یکی از مسائل در این زمینه، خشکی بخشی از درختان بود که به این جمع بندی رسیدیم که درختان خشک برچیده شوند و موارد نو کاشته گردد.

پیرهادی ادامه داد: پس از آنالیز های صورت گرفته در سازمان بوستان ها، تصمیم گرفته شد که درختانی از استان خراسان رضوی برای کاشت در این خیابان انتخاب شوند؛ چراکه مقاومت و سازگاری این درختان نسبت به شرایط آب و هوایی تهران بیشتر است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به غرس 500 اصله درخت در یک ماه گذشته در خیابان ولیعصر(عج ) و کوچه های اطراف آن، گفت: قاعدتاً درختان این خیابان به علت قدمت زیادی که دارند و البته خاطرات مردم با این خیابان، باعث می گردد که توجه ویژه ای به آن داشته باشیم و نگهداری این خیابان ویژه تر باشد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی بر این است که درختانی متناسب با شرایط در محورهای اصلی به مرور جایگزین درخت های خشک شوند؛ البته ملاحظاتی حول محور آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب، سلامت درختان و جلوگیری از آفات برای جایگزینی درختان نو وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2216

به "تصمیم تازه برای چنارهای خیابان ولیعصر ، جزییات کاشت درختانی از خراسان رضوی در خیابان ولیعصر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم تازه برای چنارهای خیابان ولیعصر ، جزییات کاشت درختانی از خراسان رضوی در خیابان ولیعصر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید