تحلیل نخستین واکنش زلاتکو کرانچار؛ تجربه های وارونه تیم امید در اندونزی، مردن از ترس مرگ!

به گزارش پیامک خنده، به عقیده زلاتکو کرانچار تیم امید ایران برای کسب تجربه راهی بازی های آسیایی شد، تجربه ای وارونه که با واقعیت تیمش در تضاد بود.

تحلیل نخستین واکنش زلاتکو کرانچار؛ تجربه های وارونه تیم امید در اندونزی، مردن از ترس مرگ!

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، میان تمام اتفاقاتی که از جاکارتا به جا مانده، یک جمله در خصوص تیم امید پررنگ تر شده است: ما برای کسب تجربه به اندونزی رفته بودیم.

این کلماتی است که زلاتکو کرانچار سرمربی تیم فوتبال امید پس از بازگشت به ایران کنار هم چیده و جمله ای ساخته که کمی با واقعیت تیمش در تضاد به نظر می رسد، تیمی که در گروهی به ظاهر سخت نهاده شد، اما صعودی بحث برانگیز به مرحله بعد داشت و حالا نقدهایی فنی و غیرفنی هم به آن وارد شده است.

آنچه از تیم امید مثل پتکی بر فرق سر کوفته می گردد، تصمیمی است که پیش از بازی با میانمار گرفته شد. بسان این بود که دم و یال شیری را ببرند، بگویند یک بار در جنگل روباه باش و برگرد و دوباره از فردا شیر شو، تصمیمی که برای شکست مصلحت اندیشانه مقابل میانمار گرفته شد، بازنده شدن ایران بود برای روبه رو نشدن با غولی که غول نبود.

در توصیف تبعات شکست خودخواسته مقابل میانمار بارها گفته و نوشته شده، اما مهمترین نتیجه این بی خردی جمعی که محصولی از تفکر مدیران و مربیان تیم امید بود، تزریق ناباوری و عدم اعتمادبه نفس شد در وجود بازیکنان تیم امید؛ در مهمترین رده سنی زندگی شان. این استدلال که عربستان هم مقابل کره شمالی تعمدانه بازنده شد، پس ما هم می توانیم از همان پولیتیک استفاده کنیم، گناه و بی خردی این رفتار را کبیرتر می نماید.

شاید عربستان براساس میل مربیانش مصمم گردد در یک بازی رسمی مقابل حریف تبانی کند، شاید عربستان بر اساس آنچه در بضاعت تیم خود می بیند تصمیم به حذف شدن زودهنگام بگیرد. ما، فوتبال ایران، که امروز سودای برترین بودن در آسیا را داریم، عربستان را پیشقراول خود نموده ایم؟ فوتبالی که طی سال های اخیر در حقیرانه ترین روزهای سه دهه اخیر خود به سر می برد، چگونه به الگوی فوتبال ایران بدل شده است؟

زلاتکو کرانچار شاید پیش از شروع بازی های آسیایی اندونزی با انتخاب نفراتی که با خود به مسابقات برد، نشان داده بود که هدفی همچون آماده سازی تیمش برای رسیدن به المپیک دارد، تیمی که او برای حضور در اندونزی انتخاب کرد، متشکل بود از بازیکنان زیر 21 سال که همگی تازه در رقابت های المپیک توکیو به مرز 23سالگی می رسند. این تصمیم اما در تضاد بود با رفتار کرانچار که به عنوان نفر اول تیم امید، مسئولیت نتایج و عملکرد تیم امید متوجه او شده است.

کرانچار شاید می توانست امروز حتی پس از حذف شدن تیمش مقابل کره جنوبی حرف از تجربه اندوزی بزند، اگر تیم دومش را برای بازنده شدن مقابل میانمار به زمین نمی فرستاد، می توانست از بی اهمیت بودن نتیجه این بازی صحبت کند، اگر تیمش وقتی با وجود شکست مقابل میانمار باز هم روبه روی کره جنوبی نهاده شد، با ساق هایی لرزان به زمین نمی رفت. شاید مهمترین تجربه ای که اندونزی برای ما داشت، همین مردن از ترس مرگ بود.

شاید بتوان دوباره تجدیدنظر کرد و نگاهی انداخت به مسیری که حمید استیلی، مدیر تیم امید ایران از آن با افتخار حرف زد و شکست از ترس مرگ را پولیتیک و سیاستی عادی در فوتبال کنونی دنیا دانست. کرانچار درست گفت؛ در اندونزی تجربه کسب کردیم، تجربه ای که نشان می دهد باید مغز تیم امید را جراحی کرد. بدون شک کرانچار به اطرافیانی فکورتر و عاقل تر احتیاج دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 611

به "تحلیل نخستین واکنش زلاتکو کرانچار؛ تجربه های وارونه تیم امید در اندونزی، مردن از ترس مرگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل نخستین واکنش زلاتکو کرانچار؛ تجربه های وارونه تیم امید در اندونزی، مردن از ترس مرگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید