تب برفکی بازار هفتگی فروش دام زنده هشترود را تعطیل کرد

به گزارش پیامک خنده، رئیس اداره دامپزشکی هشترود از تعطیلی بازار هفتگی فروش دام زنده در این شهرستان به علت شیوع بیماری تب برفکی خبرداد.

تب برفکی بازار هفتگی فروش دام زنده هشترود را تعطیل کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور تعداد کم از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش ، حسن امیری رئیس اداره دامپزشکی هشترود آذربایجان شرقی اظهار کرد: کارشناسان این اداره در حال آنالیز تمامی ابعاد این موضوع هستند و فروش زنده دام در محدوده شهرستان تنها با نظر دامپزشکی امکان پذیر خواهد بود.

او تاکید نمود: ذبح خارج از کشتارگاه نیز به هر عنوان ممنوع است و در صورت ضرورت ذبح خارج از کشتارگاه باید تحت نظر دامپزشکی صورت گیرد.

امیری همچنین از شروع طرح واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین در واحد های روستایی و عشایری با واکسن هترولوگ و در واحد های صنعتی با واکسن همولوگ اطلاع داد.

او اضافه نمود: با توجه به جمعیت 20 هزار راسی در شهرستان، پیش بینی می گردد طرح واکسیناسیون علیه این بیماری تا خاتمه اسفند ماه ادامه داشته باشد.

او از دامداران خواست تا در این طرح به کارشناسان و اکیپ های دامپزشکی همکاری داشته باشند.

تب برفکی یا بیماری دهان و پا یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می گردد.

ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 689

به "تب برفکی بازار هفتگی فروش دام زنده هشترود را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تب برفکی بازار هفتگی فروش دام زنده هشترود را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید