تأمین اتوبوس از خارج برای پایتخت حداقل 4 ماه به طول می انجامد، افزایش مسافران اتوبوسرانی به 400 هزار نفر در روز

به گزارش پیامک خنده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به منظور تقویت ناوگان اتوبوسرانی شهری چنانچه امکان تهیه اتوبوس از داخل کشور فراهم نباشد و بخواهیم از خارج از کشور وارد کنیم در خوشبینانه ترین حالت این فرآیند 4 ماه به طول خواهد انجامید.

تأمین اتوبوس از خارج برای پایتخت حداقل 4 ماه به طول می انجامد، افزایش مسافران اتوبوسرانی به 400 هزار نفر در روز

محمود ترفع در تبادل نظر با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران در ارتباط با شرایط جابجایی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی پس از شیوع کرونا در پایتخت اظهار کرد: تا پیش از شیوع کرونا میانگین جابجایی مسافران در ناوگان اتوبوسرانی به حدود 2 میلیون سفر می رسید که همزمان با بحث کرونا این آمار تا 80 درصد کاهش یافت و در تعطیلات نوروز نیز از میزان استفاده شهروندان از ناوگان اتوبوس شهری تا 94 درصد کاسته شد.

وی با بیان این که از زمان شروع فعالیت دوسوم ظرفیت ادارات، استفاده از حمل و نقل عمومی نسبت به ایام عید افزایش یافته است، گفت: این افزایش در مقایسه با 2 میلیون جابجایی روزانه ناوگان اتوبوسرانی پایتخت قبل از ورود کرونا قابل مقایسه نیست اما این میزان در هفته گذشته به 400 هزار سفر در روز نیز رسید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در میان خطوط ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خطوط تندرو به ویژه در نقاطی همچون چهارراه حضرت ولیعصر که خطوط بی آر تی و مترو با هم تلاقی دارند تقاضای سفر زیاد است.

ترفع توضیح داد: شرکت واحد اتوبوسرانی در راستای انجام وظایف خود با تمام ظرفیت به ارائه خدمت پرداخته و در کوشش است تا با به کارگیری اتوبوس های کمکی در نقاط پرتقاضا از ازدحام مسافران جلوگیری کند.

وی اعلام کرد: موفقیت در طرح فاصله گذاری اجتماعی در گرو تقویت ناوگان و مشارکت شهروندان است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ارتباط با لزوم تقویت ناوگان اتوبوس شهری پایتخت نیز گفت: از سال 89 تا به امروز هیچ اتوبوسی از سوی دولت تحویل شرکت اتوبوسرانی نشده و همه اتوبوس های خطوط تندرو با حمایت شهرداری تهران تهیه شده است.

ترفع در انتها در مورد حداقل زمان مورد احتیاج برای تأمین اتوبوس از خارج از کشور با شرط تأمین منابع نیز مطرح نمود: چنانچه امکان تهیه اتوبوس از داخل کشور فراهم نباشد و بخواهیم اتوبوس از خارج از کشور وارد کنیم در خوشبینانه ترین حالت ممکن این فرآیند 4 ماه به طول خواهد انجامید.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 931

به "تأمین اتوبوس از خارج برای پایتخت حداقل 4 ماه به طول می انجامد، افزایش مسافران اتوبوسرانی به 400 هزار نفر در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین اتوبوس از خارج برای پایتخت حداقل 4 ماه به طول می انجامد، افزایش مسافران اتوبوسرانی به 400 هزار نفر در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید