ارسال آثار منتخب مخزن موزه هنرهای معاصر تهران به 40 شهر

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اردشیر میرمنگره مدیر نمایشگاه های استان های کشور که با عنوان هنرهای تجسمی معاصر، چهل نمایشگاه چهل شهر در یازدهمین جشنواره تجسمی فجر برپا می گردد، درباره این بخش گفت: یکی از بخش های تازه جشنواره یازدهم تجسمی فجر نسبت به دوره های گذشته، بخش چهل نمایشگاه چهل شهر است که قرار است در این بخش منتخبی از بهترین آثار هنرمندان ایرانی چهار دهه گذشته مخزن موزه هنرهای معاصر تهران در 40 شهر ایران به نمایش درآید.

ارسال آثار منتخب مخزن موزه هنرهای معاصر تهران به 40 شهر

وی درباره جزییات این بخش شرح داد: قرار است 40 اثر تجسمی که بیشتر آنها نقاشی است، انتخاب، هر یک در 40 نسخه با کیفیت تکثیر گردد، به 40 منطقه از ایران برود و در نمایشگاهی، عرضه گردد. برای انتخاب این آثار مبنا این بوده است که 40 اثر را انتخاب کنیم که در طول 40 سال گذشته خلق و خریداری شدند و پلاک گنجینه موزه هنرهای معاصر را گرفته اند.

میرمنگره درباره روند کار این بخش اعلام کرد: در مرحله اول بر اساس فهرست آثار و هنرمندان 40 سال گذشته، 700 اثر انتخاب شد. در مرحله بعد از روی تصاویر آثار 300 اثر انتخاب شد که تا این مرحله انتخاب ها به عهده بنده بود. از این پس کار به عهده شورایی است که 40 اثر نهایی را با در نظر دریافت جنبه های مختلف انتخاب نمایند. این هیات انتخاب مدیران برگزارنماینده جشنواره هستند. ملاک آنها برای انتخاب آثار امکان نمایش آثار و به دست آوردن یک مجموعه منسجم از روند هنرهای تجسمی در این سال ها است.

وی درباره نحوه کپی دریافت از این آثار گفت: موزه، تصاویر با کیفیت برخی از این آثار را در آرشیو دارد و اگر نداشته باشد ما باید آن را تهیه کنیم. هر 40 اثر به صورت یک یونیفرم واحد آماده و به استان ها فرستاده می شوند. امکان نمایش اصل آثار در این نمایشگاه ها نیست چرا که حمل و نقل آنها هزینه بسیار زیادی می خواهد و از طرفی در برخی نقاط امکان نگهداری از آثار وجود ندارد. تا این لحظه قرار بر این است که نمایشگاه تهران هم درست مثل شهرستان ها باشد و از کپی آثار برای این نمایشگاه استفاده گردد.

این مدیر هنری به شهرهای مقصد نمایشگاه اشاره و عنوان نمود: با اداره کل هنرهای تجسمی سی استان مکاتبه کردیم و از آنها خواستیم هر یک سه گالری خود را با شرایط و امکانات و متراژ نمایش آنها به ما معرفی نمایند. ما از روی لیست ارسال شده، لیست نهایی شهرها را انتخاب خواهیم کرد.

وی در انتها درباره زمان برگزاری نمایشگاه نیز اعلام کرد: زمان برگزاری نمایشگاه تقریبا همزمان با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر است اما چون ممکن است هر استان برنامه های خود برای بزرگداشت دهه فجر را داشته باشد ممکن است این نمایشگاه ها همزمان در هر شهر برگزار نگردد.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه 1397 برگزار می گردد.

در این جشنواره سیدامیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی دبیری اجرایی را عهده دار هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 115

به "ارسال آثار منتخب مخزن موزه هنرهای معاصر تهران به 40 شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال آثار منتخب مخزن موزه هنرهای معاصر تهران به 40 شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید