برترین جاهای دیدنی بولیوی

به گزارش پیامک خنده، بولیوی یکی از مرتفع ترین و دورافتاده ترین کشورهای روی زمین به شمار می رود و بسیاری از منطقه ها آن نیز تا به امروز دست نخورده به جای مانده اند. این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای آمریکایی، بیشترین مردم بومی را درون خود دارد. گردشگران می توانند در سفر خود به بولیوی علاوه بر لذت بردن از منظره ها خیره کننده و ماجراجویی های مهیج، اطلاعاتی در خصوص فرهنگ مردم این کشور نیز بدست بیاورند. در ادامه به معرفی برترین جاهای دیدنی بولیوی می پردازیم. همراه با ما باشید.

برترین جاهای دیدنی بولیوی

10. پارک ملی مادیدی

Madidi National Park

پارک ملی مادیدی (Madidi National Park) از آندس تا آمازون امتداد دارد و مساحتی بیش از 7 هزار مایل را در بر می گیرد و به عنوان یکی از متنوع ترین پارک های ملی در جهان از لحاظ زیست محیطی شناخته می گردد. در بازدید از این پارک ملی می توان شاهد جگوار، سمور غول پیکر و بعلاوه میمون تیتی بود، گونه ای خاص از میمون ها که در هیچ کجای دیگر جهان دیده نمی شوند. بیش از 11 درصد کل 9 هزار گونه پرنده روی زمین را می توان در این پارک ملی مشاهده کرد.

9. مرکز تبلیغ مذهبی یسوعیون چیکویتوس

Jesuit Missions of Chiquitos

این ناحیه از کشور بولیوی دارای شش حومه تبلیغی است که به وسیله تعدادی از کشیش های یسوعیون در قرن هفدهم و هجدهم میلادی ساخته شدند. با اینکه ماموریت های تبلیغ دین به وسیله یسوعیون در پاراگوئه و آرژانتین به خوبی پیش نمی رفت اما در بولیوی با قدرت ادامه پیدا کرد. امروزه نیز مرکز تبلیغ مذهبی یسوعیون چیکویتوس (Jesuit Missions of Chiquitos) به یکی از جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شده است.

8. جاده یونگاس

Yungas Road

جاده یونگاس (Yungas Road) به عنوان خطرناک ترین جاده جهان شناخته می گردد و از مرکز بولیوی یعنی شهر لا پاز (La Paz) تا جنگل های بارانی آمازون در شمال بولیوی ادامه دارد. این جاده تا ارتفاع 15000 فوتی بالا می رود و سپس تا ارتفاع 4000 فوتی کاهش پیدا می نماید و به شهر کورویکو (Coroico) می رسد. با اینکه سفر با خودرو در این جاده بسیار خطرناک است اما کوهنوردان می توانند تجربه بسیار شگفت انگیزی از دنبال کردن این جهت داشته باشند.

7. منطقه حفاظت شده ادواردو آواروا

Reserva Eduardo Avaroa

منطقه حفاظت شده ادواردو آواروا (Reserva Eduardo Avaroa) به عنوان یک منطقه ملی در منطقه مرزی جنوب غربی بولیوی قرار گرفته و هدفش نیز حفاظت از طبیعت در حال انقراض این منطقه است. در اینجا بعضی از غیرمعمول ترین منظره ها طبیعی دیده می شوند. دشت های هموار نمکی و سفید رنگ و دریاچه های معدنی رنگارنگ لوس لیپز (Los Lipez) برای زندگی انسان ها مناسب نیستند اما پناهگاهی برای گونه های نادر و در حال انقراض قاره آمریکای جنوبی به شمار می فرایند.

6. سرو ریکو

Cerro Rico, Potosi

سرو ریکو (Cerro Rico) مشرف به شهر پوتوسی (Potosi) قرار گرفته است و زمانی معادن نقره آن توجه فاتحان اسپانیایی را به مرتفع ترین شهر جهان جلب نموده بود. کسانی که می خواهند شاهد تاثیرات کلونی سازی روی مردم بومی بولیوی باشند، شهر پوتوسی می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. با اینکه نقره چندانی در سرو ریکو باقی نمانده اما فعالیت های معدنی همچنان در آنجا ادامه دارد.

5. شهر سوکره

Sucre

شهر سوکره (Sucre) به عنوان شهری با چهار نام نیز شناخته می گردد و از این شهر به نام های چارکاس، لا پلاتا و چوکوئیساکا نیز یاد می گردد. این شهر به وسیله استعمارگران اسپانیایی در قرن شانزدهم میلادی تاسیس شده و امروزه می توان در آن شاهد زندگی اشرافی اسپانیایی در قرن شانزدهم میلادی بود. ساختمان های تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم بزند. از جمله این ساختمان ها نیز می توان به کتابخانه ملی بولیوی (Bolivias National Library) و La Casa de la Libertad اشاره نمود.

4. کارناوال اورورو

Oruro Carnival

کارناوال اورورو (Oruro Carnival) رویدادی سالیانه است که هر ساله در شهری به همین نام برگزار می گردد و یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی و مردمی در آمریکای جنوبی به شمار می رود. شرکت در این کارناوال مطمئنا تجربه ماندگاری را برای شما رقم خواهد زد. حدود 28 هزار پایکوب و 10 هزار موزیسین در این کارناوال شرکت می نمایند و بر خلاف دیگر کارناوال های آمریکای جنوبی، تم آن هر سال عوض نمی گردد و ثابت به جای مانده است.

3. دریاچه تیتیاکاکا

Lake Titicaca

دریاچه تیتیکاکا (Lake Titicaca) در مرز بولیوی با کشور پرو قرار گرفته است و بزرگترین دریاچه در آمریکای جنوبی به شمار می رود. باور بر این است که اینکاها و دیگر مردمان بومی اصالتا از منطقه ها اطراف این دریاچه بوده اند. نزدیک سواحل جنوب شرقی این دریاچه نیز ویرانه های شهری باستانی به نام تیواناکو (Tiwanaku) قرار گرفته است. باستان شناسان بر این باور هستند که این شهر قبل از امپراتوری اینکا وجود داشته است. امروزه، دریاچه تیتیکاکا به مقصد گردشگری بسیار محبوبی در بولیوی تبدیل شده است.

2. تیواناکو

Tiwanaku

باور بر این است که جوامع انسانی در حدود قرن هفتم تا نهم میلادی در این شهر باستانی ساکن بودند و در آن موقع، این شهر نیز یکی از منطقه ها بسیار قدرتمند در جنوب آندس به شمار می رفته است. شهر تیواناکا در دوران اوجش حدود 15 تا 30 هزار نفر را درون خود جای می داده و امروزه نیز تنها بخش کوچکی از آن کشف شده است.

1. سالار دو ییونی

Salar de Uyuni

سالار دو ییونی (Salar de Uyuni) یک جاذبه گردشگری بسیار منحصربه فرد و جالب به شمار می رود که بازدید از آن یک تجربه بسیار ماندگار را برای شما رقم خواهد زد. این دشت نمک با مساحت 4 هزار مایل مربع یکی از مسطح ترین مکان های جهان به شمار می رود و به وسیله یک دریاچه ماقبل تاریخی شکل گرفته است. پس از بارش باران، کویر بازتاب نماینده تصویر آسمان بالای خود می گردد که بسیار تماشایی و زیبا به نظر می رسد و هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2080

به "برترین جاهای دیدنی بولیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی بولیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید