برگزاری مراسم بزرگداشت برای 13 نفر از مفاخر استان مرکزی

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/مرکزیمدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی در آئین دیدار با اهل قلم از برنامه ریزی جهت برگزاری 13 مراسم بزرگداشت برای مفاخر استان اطلاع داد.

برگزاری مراسم بزرگداشت برای 13 نفر از مفاخر استان مرکزی

به گزارش خبرنگاران، احمد سجادی گفت: برای دفتر اجتماعی استانداری هشت محور فعالیت فوق العاده تعریف نموده ایم که یکی از این محورها هنر است. یکی از برنامه های این محور نمایشگاه کتاب بود که تقریبا هشتاد درصد هزینه های آن توسط استانداری پرداخت شد و اداره کل ارشاد استان آن را برگزار کرد.

سجادی اضافه نمود: در نظر داریم برنامه های فوق العاده را برون سپاری کنیم. برگزاری این نشست توسط بنیاد ایران شناسی نیز به همین دلیل بوده است. بنیاد ایران شناسی از این پس دبیرخانه اینگونه نشست هاست و ما قصد داریم سال جاری نشست با شاعران را نیز در کارنامه خود ثبت کنیم.

سجادی ادامه داد: قصد داریم 13 برنامه جهت بزرگداشت مفاخر استان برگزار کنیم که اولین آن ها بزرگداشت پروفسور قوام زاده در هجدهم همین ماه است.

سجادی اظهار کرد: در سه ماهی که این مسئولیت را برعهده داشته ام، دو نقطه ضعف بزرگ را مشاهده نموده ام . یکی پراکنده کاری و دیگری عدم مشارکت بین دستگاهی و همینطور عدم همکاری میان مردم و مسئولان.

علی اصغر میرزایی رئیس بنیاد ایران شناسی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: ارتباط با نویسندگان چند دهه است که به تاخیر افتاده بود و دستگاه ها و ایضا نویسندگان کوشش چندانی برای برگزاری چنین نشستی ننموده بودند. این نشست یک نشست تکراری و از جنس آن نشست هایی که سیاسیون برگزار می نمایند تا کلاهی از این نمد برای خود بدوزند، نیست. هدف ما از برگزاری این نشست این است که نویسندگان و پژوهشگران نظرات خود را به گوش مسئولان برسانند و انتظار داریم سخنرانان تنگناها و دغدغه ها را بیان نمایند.

وی ادامه داد: بنیاد ایران شناسی یک بنیاد پژوهشی با شخصیت حقوقی، زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است. ریاست بنیاد هر چهار سال یکبار توسط رئیس جمهور وقت معین می گردد. پژوهش های این بنیاد هر موضوعی در زمینه های اخلاق، آداب و رسوم و عقاید ایران را در برمی گیرد. بنیاد ایران شناسی اراک در سال 78 تاسیس شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 521

به "برگزاری مراسم بزرگداشت برای 13 نفر از مفاخر استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم بزرگداشت برای 13 نفر از مفاخر استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید