برگزاری آیین اختتامیه جشنواره عکس یلدا در آستارا

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/گیلان آیین اختتامیه جشنواره عکس یلدا با معرفی نفرات برتر در آستارا به پایان رسید.

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره عکس یلدا در آستارا

شاپور تشرینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در آیین اختتامیه این جشنواره که در گالری هنری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این بندر مرزی برگزار شد، اعلام کرد: سمن ها فعالیت های خوبی را در عرصه های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان داشته اند.

وی با بیان اینکه فعالان این عرصه بی مزد و منت در حال فعالیت هستند، ادامه داد: این آیین، پاسداشت فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان ما است.

تشرینی، با تاکید بر اینکه در این جشنواره هنرمندانی از دیگر شهرهای کشور نیز حضور داشتند، شرح داد: هنر زبان مشترک همه اقوام است و حد و مرز ندارد.

وحید خاصی پور، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا در این آیین، اظهار کرد: در شهرستان آستارا هفت سمن زیر نظر اداره ورزش و جوانان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه با فروکش کردن آسیب های ویروس کرونا، شاهد آغاز مجدد فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی هستیم، ادامه داد: امیدواریم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و سایر پروتکل های بهداشتی، مانع از شیوع سویه های نو این ویروس در سطح کشور شویم.

یوسف هدایتی، مدیر سمن پویندگان آرمان شهر فردا در این مراسم گفت: جشنواره فوق ویژه سفره های شب چله (یلدا) طولانی ترین شب سال است.

وی با بیان اینکه در جشنواره فوق 265 قطعه عکس از 68 هنرمند از شهرهای آستارا، انزلی، یاسوج، تهران، مشهد، کرج، زنجان و رشت آثار خود را از چیدمان شب مذکور ثبت و به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند، یادآور شد: با نظر هیات داوران 10 قطعه عکس به بخش مسابقه راه یافت.

هدایتی، شرح داد: در این جشنواره زینب کریمی از آستارا به مقام نخست دست یافت و فاطمه صحرایی از آستارا و فهیمه غلامی زارع زاده از تهران مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگاران، قرائت شعر و حافظ خوانی، خاطره گوئی و قرائت دکلمه از ویژه برنامه های این آیین بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1979

به "برگزاری آیین اختتامیه جشنواره عکس یلدا در آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آیین اختتامیه جشنواره عکس یلدا در آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید